Πληροφορική Κουφόπουλου

Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2020

ΜΙΛΟΝΤΑΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ ΜΕΡΟΣ Β΄-Παναγιώτα Βασιλοπούλου

 


ΜΙΛΟΝΤΑΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ ΜΕΡΟΣ Β΄


Θα ξεκινήσω το επιστημονικό μου άρθρο , που σε μια ομιλία μας για το σεισμό σε παιδιά ειδικά , στο τέλος της ομιλίας το βέλτιστο θα ήταν να δημιουργήσουμε ειδικά φυλλάδια με τρόπους προστασίας από το σεισμό.



Επιστημονικό Άρθρο Β' : Παναγιώτα Βασιλοπούλου : Αστυνομικός & Δικαστικός Ρεπόρτερ στην Εγκληματολογία με Σπουδές στην Ειδική Αγωγή και στη Σχολική Ψυχολογία-Δημοσιογράφος Ε.Σ.Ε.Τ - HELLAS PRESS AGENCY 



Σε μια περίπτωση σεισμού τα παιδιά θα μας μιμηθούν , αν πανικοβληθούν θα αντιγράψουν μιμητικά τον πανικό μας , αν μείνουμε ήρεμοι και ψύχραιμοι τα παιδιά θα μιμηθούν την ηρεμία και την ψυχραιμία.

Ας έρθω όμως πρώτα σε μια γενική ανάλυση του τι είναι σεισμός. Οι περισσότεροι θα γνωρίζουν τι γίνεται και τι κάνουμε σε ένα σεισμό , όμως δεν είναι μόνο αυτό , είναι ψυχολογικοί παράγοντες που με την Επαγγελματική μου εξειδίκευση , οφείλω να αναλύσω. Όπως και με ασκώντας την ποιοτική δημοσιογραφία στην Πορεία μου χρόνων ενεργή δημοσιογράφος.


Σε ένα σεισμό λοιπόν '' Διαταράσσετε και μεταβάλετε η συνήθης Εύρυθμης Λειτουργία των Φυσιολογικών Ρυθμών της καθημερινότητας'' .

Εμείς οι Σχολικοί Ψυχολόγοι πέρα από την διαχείμαση κρίσης , που γνωρίζουμε τον κύκλο που θα κάνει έως ότου επανέλθει η κοινότητα σε φυσιολογικούς ρυθμούς , έτσι έχουμε ευθύνη και για τη Σχολική κοινότητα , έχουμε χρέος να στηρίξουμε όλους όσους έχουν καταβληθεί από ένταση , ανησυχία ,ταραχή , πανικό και να τους επαναφέρουμε από κατάσταση σοκ σε μια κατάσταση ψυχραιμίας και να νιώθουν πως είμαστε εδώ για κείνους να μας μιλήσουν όποτε νιώθουν πως θέλουν να μιλήσουν .


Συνεπώς ο ρόλος μας είναι σημαντικός ώστε σε όποιο σημείο της κοινότητας υπάρχουν άνθρωποι που βιώνουν κρίση , πέρα από τη Σχολική Κοινότητα , για όλη την κοινότητα που φοβάται για την χειρότερη έκβαση της κατάστασης .

Εδώ να τονίσω τον ρόλο των ΜΜΕ , διότι υπάρχει αυξημένη ζήτηση για πληροφόρηση ( ίσως έχουν κλείσει λόγο σεισμού δρόμοι , έχουν γκρεμιστεί σπίτια και τα οικεία πρόσωπα περιμένουν νέα από τα ΜΜΕ.



Ας έρθω στο θέμα μου μετά από την εισαγωγή μου. Αναμφίβολα ο σεισμός προκαλεί το μεγαλύτερο φόβο από τις φυσικές καταστροφές . Έρχεται χωρίς σημάδια προειδοποίησης και διαφέρουν οι σεισμικές δονήσεις από τους καταστροφικούς σεισμούς. Είναι κάτι που δεν το προλαβαίνουμε.


Τα κυριότερα μέτρα για το σεισμό για μικρούς και μεγάλους είναι τα εξής:

  • Μην βρίσκεται καταφύγια σε κατεστραμμένα σπίτια και κτίρια Ιδιαίτερη μέριμνα σας είναι το νερό .

  • Ανοίξετε προσεχτικά τα ντουλάπια , μπορεί να κατρακυλήσουν πράγματα που θα σας τραυματίσουν.

  • Μείνετε ψύχραιμοι για τυχόν μετασεισμικές δονήσεις .

  • Μόλις καταφέρετε να βγείτε έξω από το κτήριο μην προσπαθήσετε να μπείτε ξανά μέσα σε αυτό , υπάρχει φόβος κατάρρευσης τους έστω και με μια μικρή σεισμική δόνηση.

  • Όταν βρίσκεστε σε λόφο ανεβείτε στις κορυφές , τα πλαινά μέρη του λόφου χαρακτηρίζονται από πιθανές κατολλησθήσεις .

  • Οπωσδήποτε αποφύγετε να είστε κοντά σε πολυώροφα κτίρια .

  • Δεν πάμε δίπλα σε βιβλιοθήκες γιατί υπάρχει κίνδυνος να εγκλωβιστούμε .

  • ΅Εμείς οι Σχολικοί Ψυχολόγοι , είμαστε εκπαιδευμένοι για το ποιες είναι φάσεις τις κρίσης , θα αναφέρω τα κυριότερα που επιτρέπονται να αναφέρω:

  1. Φάση Αντιμετώπισης της κρίσης ( μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα

    ( Chronic crisis stage)

  1. Φάση ανάκαμψης ή διάλυσης ( επίλυσης – ομαλοποίησης) ( Crisis resolution stage)

Φροντίζουμε να απομακρυνθούν από το χώρο του σεισμού , άτομα με κινητικά προβλήματα.



Αυτά είναι καλό να τα συζητάμε με μορφή παιχνιδιού με τα παιδιά και να πηγαίνουμε σε σεμινάρια κατά τη σχολική περίοδο , κρατώντας τα μέτρα του Covid- 19 , μάσκες , μικρές ομάδες μαθητών και αντισηπτικά .


Μιλάμε με τα παιδιά μας για το σεισμό , σε κλίμα ασφάλειας και σε κλίμα παιχνιδιού.




 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου