Πληροφορική Κουφόπουλου

Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2020

Ζει για να γράφει κι εμείς να την Διαβάζουμε .........

Κωνσταντίνα Μόσχου

Ζει για να γράφει κι εμείς να την Διαβάζουμε .........
Η κορυφαία συγγραφέας Ελληνίδα της Αστυνομικής Λογοτεχνίας και άλλων μυθιστορημάτων Κωνσταντίνα Μόσχου , σε μια αποκλειστική συνέντευξη.....
Αλλά θα μιλήσουμε για την Αστυνομική Λογοτεχνία


Θύματα , θύτες , εγκλήματα , εξιχνιάσεις , πλοκή , λογοτεχνία , μυστήριο , ποιος είναι ο χαρακτήρας που διαπράττει το έγκλημα , ποιος είναι ο χαρακτήρας του θύτη; Η Αστυνομική Λογοτεχνία δεν είναι κάτι εύκολο , έχει κίνητρα να αναλύσει , έχει κοινωνικές εκδοχές .. Επίσης διακρίνεται σε κατηγορίες .. Η συγγραφέας μας , η Κωνσταντίνα Μόσχου δεν έχει γράψει μόνο ένα βιβλίο αλλά έξι , δυο εκ των οποίο το ένα είναι , ιστορικό και το άλλο μυθοπλασία , σε μένα όμως καλείτε να μιλήσει για τα αστυνομικά περισσότερο !!!!!!!!!!!

Την Ευχαριστώ ολόψυχα για την τιμή της αποδοχής να έχω μια αποκλειστική συνέντευξη της !!! 



 Παναγιώτα Βασιλοπούλου : Αστυνομικός & Δικαστικός Ρεπόρτερ στην Εγκληματολογία , Δημοσιογράφος Ε.Σ.Ε.Τ & ΕΣΔ .




ΕΡ. 1 . ΕΡ. 1 . Παναγιώτα Βασιλοπούλου : Καλωσόρισες κοντά μου αξιότιμη Κωνσταντίνα μας . Να αναφέρω πως η φιλία μας είναι φιλία ζωής , ξεκινήσαμε μαζί τα βήματα μας και συνεχίζουμε να πορευόμαστε μαζί . Είναι λοιπόν διπλή η Τιμή μιας πρώτης συνέντευξης μας , το λέω γιατί θα ακολουθήσουν κι άλλες και η προσφορά σου στην Αστυνομική Λογοτεχνία , είναι τέσσερα βιβλία ... Σύνολο έξι , ένα εκ των οποίο είναι ιστορικό μυθιστόρημα και ένα εκ των οποίων είναι μυθοπλασία . Σε καλωσορίζω κοντά μου και να πω πως προσπαθώ να ξεχωρίσω τη δημοσιογράφο από τη φίλη , αλλά γιατί όχι και τα δύο;
Η συνέντευξη όμως ανήκει στο κοινό σου που σε αγαπά και θα σε αγαπήσει... Τι λες να του την αφιερώσουμε , αφού μου απαντήσεις πρώτα , τι σε εμπνέει στην Αστυνομική Λογοτεχνία ; 


ΑΠ.1. Κωνσταντίνα Μόσχου :Η αλήθεια είναι πως ξεκινήσαμε μαζί, και διέκρινα από την αρχή σε σένα έναν άνθρωπο ζεστό, εγκάρδιο, γεμάτο αναζητήσεις, και γραφή λυρική, συγκλονιστική στα λογοτεχνικά κείμενά σου. Πιστεύω ότι αυτό είναι το κοινό μας σημείο: με ό,τι ασχολείσαι, να του δίνεις ψυχή. Η αστυνομική λογοτεχνία διαθέτει μια μεγάλη γκάμα από συναισθήματα, και δεν αρκεί μονάχα να σταθείς στην πλοκή ή στην έμπνευση της στιγμής. Βουτάς μέσα στην ψυχοσύνθεση των ηρώων και ψάχνεις το γιατί. Μάλλον αυτό είναι που με εμπνέει. Το γιατί. 

ΕΡ. 2 : Π.Β: Ένταση , βία , καχυποψία , φόβος , αγωνία , άλυτα ή λυμένα μυστήρια ,στοιχεία , πλοκή όλα γύρω από το έγκλημα , Δένεσαι περισσότερο με τα θύματα ήρωες σου ή με τους δράστες και γιατί;











ΑΠ.2 : Κ.Μ :Προφανώς δένομαι με όλους τους ήρωες, καλούς ή κακούς χαρακτήρες, γιατί είναι παιδιά μου, έχουν πλαστεί ή μου έχουν παρουσιαστεί οι ίδιοι με μια συγκεκριμένη οντότητα και χαρακτήρα. Ακόμα και αν αντιπαθώ κάποιον από αυτούς, με στοιχεία των πράξεών τους απωθητικά και κατακριτέα, θα παίξω τον ρόλο τους ως το τέλος, θα πω τα λόγια και τις σκέψεις τους, θα ψάξω όλες τις κρυφές γωνιές τους. Για να είναι αληθινοί στον αναγνώστη, θα πρέπει πρώτα ο συγγραφέας να τους γνωρίζει καλά. Οι δεσμοί αυτοί είναι άρρηκτοι, όπως μιας μάνας με το παιδί της.

ΕΡ.3 : Π.Β : Κωνσταντίνα , ξέρω πόσο αγαπάς την Αστυνομική Λογοτεχνία , μα πόσο , πόσο πολύ την αγαπάς !! Ποιοι συγγραφείς ήταν πρότυπα σου και κλείδωσαν την ψυχή σου ; Πότε διάβασες για πρώτη φορά αστυνομική λογοτεχνία και τι αναμνήσεις άφησε αυτό στην ψυχή σου ;

ΑΠ.3: Κ.Μ :Πρότυπα υπάρχουν πολλά, και κάθε μέρα πληθαίνουν. Ζηλεύω, με την καλή έννοια, βιβλία και συγγραφείς που έχουν αφήσει το ίχνος τους στην αστυνομική λογοτεχνία, όπως ο Ρέιμοντ Τσάντλερ, ο Ρος ΜακΝτόναλντ, ο Ζορζ Σιμενόν. Είναι αξεπέραστοι, και γι’ αυτό τους διαβάζω ακόμα, όταν κάνω διάλειμμα από τους σύγχρονους που είναι περισσότερο «άδικοι» με τον αναγνώστη, εννοώντας ότι δεν τον αφήνουν να απολαύσει την αυθεντικότητα στις πράξεις ενός ήρωα. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στον κινηματογράφο, αποζητάμε τη συνέχεια, την επανάληψη, τη γρήγορη κίνηση, και όχι τους απολαυστικούς χαρακτήρες. Στο δεύτερο ερώτημα, πρώτη φορά που διάβασα αστυνομική λογοτεχνία ήταν φυσικά Άγκαθα Κρίστι. Μακάρι να μπορούσα ακόμα να εισπράξω το συναίσθημα της πρώτης φοράς, όντως απολαυστικό! 

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ ( Κωνσταντίνα Μόσχου – Γεωργία Παπαλυμπέρη)













ΕΡ.4 : Π.Β: Στις υποθέσεις που βλέπουμε στην πραγματικότητα , μέσα από τα ΜΜΕ για εγκλήματα , σου εγείρουν το ενδιαφέρον να θες να παρακολουθείς και να προσπαθείς να φτάσεις στην εξιχνίαση τους ή και να θες να αναλύσεις τα εξιχνιασμένα εγκλήματα που σοκάρουν την κοινωνία του 2020 ;








Βίντεο Αφιέρωμα στην Κωνσταντίνα Μόσχου

Αποκλειστικά για την συνέντευξη μας ....


ΑΠ.4:Κ.Μ: Με σοκάρει να παρακολουθώ όσα συμβαίνουν γύρω μας, περισσότερο επειδή δεν υπάρχει το fair play ανάμεσα στον θύτη και στο θύμα. Υπήρχε κάποτε η δεοντολογία ακόμα και σε άδικες πράξεις. Δεν επιτρεπόταν να αγγίξεις παιδί ή να κόψεις το δάχτυλο σε ηλικιωμένο για να του πάρεις τη βέρα, ή ακόμα να σκοτώσεις τον ταμία για ένα δεκάευρω. Ωστόσο, παρακολουθώ από απόσταση και προσπαθώ από όσα ακούω να καταλάβω. Να εξιχνιάσω δεν μπορώ, δεν έχω τα στοιχεία των αρχών. Καμιά φορά όμως, μπαίνω στον πειρασμό να θέλω να χρησιμοποιήσω κάτι από όλα αυτά, σε επόμενο βιβλίο.

ΕΡ. 5:Π.Β : Τι πιστεύεις είναι αυτό που αγαπά σε σένα το κοινό σου ;

ΑΠ.5 Κ.Μ :Δεν ξέρω τι ακριβώς, πιθανότατα ότι δεν «κλέβω» στην πλοκή και στους χαρακτήρες, έχουν μια συνέπεια ακόμα και αν αναφωνήσει κάποιος πως είναι μεγάλο παραμύθι. Πάντως, εάν ήξερα τι αγαπά ο αναγνώστης, θα μπορούσα να το διατηρήσω για πάντα. Είναι θέμα συγκυριών πώς νιώθει κάποιος, τη στιγμή που διαβάζει ένα βιβλίο. Για να σε ταξιδέψει, πρέπει να θέλεις να μπεις μέσα σε αυτό.

ΕΡ.6 Π.Β: Κωνσταντίνα μου , το έγκλημα έχει αλλάξει πιστεύεις συγγραφικά μέσα στη διάρκεια των χρόνων;














ΑΠ.6 .Κ.Μ :Ναι, σίγουρα έχει αλλάξει. Σταδιακά προχωράμε σε πιο ρεαλιστικές αφηγήσεις, σε πιο έντονες περιγραφές της σκηνής του φόνου και το έγκλημα συγγραφικά έχει ξεφύγει από τα βασικά ερωτήματα «ποιος το έκανε» ή «γιατί το έκανε». Επειδή όμως έπαψε να είναι η αστυνομική λογοτεχνία ένας γρίφος, και μετατράπηκε σε εικόνες, κάπου έχει χάσει ένα σημαντικό μέρος της γοητείας της. Είναι προτιμότερο να κρύβεις κάτι και να το φανερώνεις σιγά σιγά, παρά να τα έχεις όλα στο φως. Πραγματικά, είναι πολύ σκληρό το φως πάνω στο απόλυτο σκοτάδι.

ΕΡ. 7 :Π.Β : Στην εγκληματολογία μας ενδιαφέρει η ανάλυση της αστυνομικής λογοτεχνίας και πολλά συγγραφικά έργα έχουν γίνει μαθήματα στους σπουδαστές και της εγκληματολογίας και του αστυνομικού και δικαστικού ρεπορτάζ , ξέρεις πόση είναι η χαρά μου που η προσωπική μου φίλη έχει διαπρέψει σε αυτόν τον τομέα και ξέρεις πόσο περήφανη νιώθω , γιατί η ποιότητα σου ως άνθρωπος και ως συγγραφέας είναι ο ακαταμάχητος συνδυασμός σου . Είναι δύσκολο το συγγραφικό έργο στην αστυνομική λογοτεχνία ; Είναι πιο απαιτητικό για σένα σε σχέση με τα άλλα είδη μυθιστορημάτων ;

ΑΠ.7: Κ.Μ :Θα προσθέσω σε όλα τα παραπάνω, για τα οποία πολύ σ’ ευχαριστώ, ότι η πραγματικότητα είναι πολύ πιο σκληρή απ’ όσο περιγράφεται στα βιβλία, κι ένας κακοποιός πιθανόν να γελούσε με αυτά που διαβάζει. Είναι φυσικό αυτό, άλλο να έχεις ζήσει κάτι, να είσαι ο ίδιος εγκληματίας, και άλλο να γράφεις το προϊόν της φαντασίας σου ή κάποιας έρευνας. Παρ’ όλα αυτά, ένας κακοποιός δύσκολα θα μπορούσε να γίνει συγγραφέας. Γιατί αυτό που ζητά ο αναγνώστης, δεν είναι να του περιγράψεις πώς έγινε το τάδε έγκλημα. Θέλει τη λογική αλληλουχία. Γι’ αυτό ακριβώς θεωρείται ότι η αστυνομική λογοτεχνία είναι ένα δύσκολο είδος. Κατά τη γνώμη μου, τα πιο δύσκολα είδη είναι η αστυνομική και η παιδική λογοτεχνία, επειδή χρειάζεται οργάνωση και απόλυτη ταύτιση.



ΕΡ.8.Π.Β : Να σου πω πως αναλύω τα βιβλία σου και εμπνέομαι από αυτά κι αυτός είναι ο λόγος που ακόμα δεν είχα βγάλει συνέντευξη . Πως νιώθεις που στη διαδρομή σου και στη πορεία σου η μικρή κοπέλα που διάβαζε αστυνομική λογοτεχνία τώρα είναι κορυφαία συγγραφέας της;









ΑΠ.8:Κ.Μ :Δεν θεωρώ ότι έχω κάνει κάτι σημαντικό, παρά μονάχα μικρά μικρά βήματα κάθε φορά. Αυτό που θα με ευχαριστήσει, θα είναι να καταφέρω να οργανώσω τη σκέψη μου, ώστε να μπορέσω να κάνω κάτι διαφορετικό, δύσκολο στ’ αλήθεια, αφού τα περισσότερα έχουν ειπωθεί. Μακάρι να το καταφέρω κάποτε, όχι για να μιλήσω για το τέλειο έγκλημα, αλλά για κάτι που θα κάνει καλύτερο άνθρωπο τον αναγνώστη.


ΕΡ.9: Π.Β.: Κωνσταντίνα μου , τι καινούριο περιμένουμε από σένα;

ΑΠ.9.Κ.Μ: Σύντομα θα κυκλοφορήσει τον νέο μου μυθιστόρημα, με τίτλο «Οι κυρίες με τα τυρκουάζ» από τις Εκδόσεις Bell. Έχει προγραμματιστεί για τις 8 Μαΐου και είναι η καινούργια περιπέτεια του ντετέκτιβ Στάθη Παντελιά, ενός ήρωα που αγαπώ πολύ. Απρόβλεπτος και ευφυής ο Σ.Π., που περιστοιχίζεται από ήδη γνωστούς χαρακτήρες από τα πρώτο βιβλίο της σειράς, και με πλοκή γεμάτη δράση και χιούμορ. Μου αρέσει να δίνω όψεις της ζωής μέσα από τα βιβλία με τον Παντελιά, με ψυχαγωγικό χαρακτήρα, αλλά όχι χωρίς βάθος.

ΕΡ.10.Π,Β: Ποιοι σου στάθηκαν στην πορεία σου και θες να τους ευχαριστήσεις δημόσια ; Σου δίνω όσο χώρο θες για την απάντηση αυτή . Όπως και στις άλλες φυσικά ..

ΑΠ.10.Κ.Μ :Στάθηκα πολύ τυχερή που βρέθηκαν στη ζωή μου και τους αξίζουν πολλά ευχαριστώ. Πρώτα απ’ όλους η μητέρα μου, που με αναπληρώνει στην οικογένεια τις ώρες που λείπω δια ζώσης ή νοερά. Φυσικά, ο άντρας μου, για τους ίδιους λόγους, και γι’ αυτό ακριβώς επέλεξα να χαρίσω το όνομά του στον ντετέκτιβ μου. Στον χώρο της αστυνομικής λογοτεχνίας, η πρώτη μου συνεργασία ήταν με το «συνεταιράκι μου» στη γραφή σε δύο βιβλία, η συγγραφέας Γεωργία Παπαλυμπέρη. Μέντορές μου και οι άνθρωποι που έσκυψαν με αγάπη στα κείμενά μου και με συμβούλεψαν, ήταν και είναι η Τιτίνα Δανέλη και ο Νεοκλής Γαλανόπουλος, ιδρυτικά μέλη της Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας. Οι εκδόσεις Μιχάλη Σιδέρη μου έδωσαν τη δυνατότητα να εκδοθούν τα πρώτα μου βιβλία και έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν με συνέπεια και εξαιρετική συνεργασία. Και είμαι εξίσου τυχερή στη νέα μου εκδοτική στέγη, στη συνεργασία με τις Εκδόσεις Bell, αφού ο διευθυντής Χάρης Νικολακάκης ξέρει πού και πώς πρέπει να βαδίσει για να απογειώσει ένα βιβλίο.



ΕΡ.11.Π.Β: Κωνσταντίνα μου , να πω πόσο πολύ χαίρομαι για την Τιμή να έχω μια πρώτη μας συνέντευξη. Φυσικά και θα έρθουν κι άλλες, θέλω να ρωτήσω πολλά ,πολλά , αλλά μην κάνω κατάχρηση . Θέλω κλείνοντας να σε ευχαριστήσω από την καρδιά μου και να σε ρωτήσω αν ξέχασα κάτι και θες να προσθέσεις που μου διέφυγε να αναφέρω ή δεν ρώτησα!

ΑΠ.11.Κ.Μ :Η τιμή είναι δική μου! Τελικά δεν είναι εύκολο να βρίσκει ένας δημοσιογράφος ερωτήσεις που να ξεκλειδώνουν τον συνεντευξιαζόμενο, και πολύ χαίρομαι που το κατάφερες! Εύχομαι ειλικρινά σε κάθε αναγνώστη, να μπορεί να βρίσκει τον δρόμο του μέσα από βιβλία της καρδιάς του, να έχει όμορφες στιγμές, όμορφες σκέψεις. Γιατί τι άλλο είναι η ζωή μας πέρα από τα παραπάνω; Ας πλάσουμε έναν καλύτερο άνθρωπο, αυτόν που θέλουμε να γίνουμε! 

Βιογραφικό της Κωνσταντίνας Μόσχου
Η Κωνσταντίνα Μόσχου γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε γραφιστικά και σχέδιο, και εργάστηκε ως συντάκτρια στον έντυπο ημερήσιο και περιοδικό Τύπο, κειμενογράφος διαφημιστικών και συνεργάτιδα σε βιβλία έρευνας. Ασχολείται με τα περισσότερα είδη του γραπτού λόγου, έχοντας στο ενεργητικό της μυθιστορήματα, διηγήματα, παιδικά, ποιήματα, θεατρικά και δοκίμια. Από το 2008 έως σήμερα έχουν εκδοθεί πέντε βιβλία της (τίτλοι: Ο Θησαυρός του Ποσειδώνα, Η Πόλη της Υδράηρας, Όσο υπάρχει Ανατολή, Λέμον Πάι και Σταχτόνερο), καθώς επίσης τέσσερα συλλογικά (τίτλοι: Αγάπησα τον Δολοφόνο μου, Όλα για τη Ζωή μου, Θρύλοι του Σύμπαντος IV τόμος και Ο Τόπος πρόδωσε τον Ένοχο).

Συγγραφέας των βιβλίων :

Όσο Υπάρχει Ανατολή''
Ιστορικό μυθιστόρημα, έκδοση 2014, με έντονα αλληγορικά στοιχεία και πλοκή που διαδραματίζεται τον Μεσαίωνα, στα σύνορα της ανατολικής ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.









ΣΤΑΧΤΟΝΕΡΟ
Μυθιστόρημα μυστηρίου, έκδοση 2019: Σ' ένα απομακρυσμένο ορεινό χωριό, η ηρωίδα του βιβλίου διακινδυνεύει τη ζωή της, για να μάθει εάν όντως αυτός που ομολόγησε το έγκλημα είναι ο δολοφόνος.









ΛΕΜΟΝ ΠΑΪ
Γρήγορο αστυνομικό μυθιστόρημα με πινελιές χιούμορ και με οικείους, καθημερινούς χαρακτήρες. Ο ήρωας της νέας σειράς βιβλίων, ιδιωτικός ερευνητής Στάθης Παντελιάς, μπλέκεται σε δύο παράλληλες υποθέσεις που πιθανόν συνδέονται μεταξύ τους. Μοιραίες γυναίκες, γριφώδης πλοκή, υποψίες… Το αστυνομικό δαιμόνιο του ήρωα με τις ανορθόδοξες μεθόδους, εντείνεται όσο κάποιοι προσπαθούν να τον αποπροσανατολίσουν. (Έκδοση 2018)




ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ ( Κωνσταντίνα Μόσχου – Γεωργία Παπαλυμπέρη)

Αστυνομικό μυθιστόρημα με έντονη δράση και πλοκή, έκδοση 2013, σε συνεργασία με την Γεωργία Παπαλυμπέρη: Με αφορμή την εξαφάνιση του αγαπημένου τους, οι δύο γυναίκες της ζωής του ανοίγουν τους ασκούς του Αιόλου.










Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΥΔΡΑΗΔΑΣ
Μια ατμοσφαιρική ιστορία φαντασίας στο μέλλον, έκδοση 2012. Μεταφορά σε μια κοινωνία ουτοπίας, λίγο πριν αναδυθεί από τη θάλασσα η χαμένη πολιτεία της Υδράηρας.











ΑΓΑΠΗΣΑ ΤΟ ΔΟΛΟΦΟΝΟ ΜΟΥ
Αστυνομικό μυθιστόρημα, έκδοση 2011, σε συνεργασία με την Γεωργία Παπαλυμπέρη. Μια πρωτότυπη αφήγηση της ίδιας ιστορίας, από δύο διαφορετικές οπτικές γωνίες, της γυναίκας και του άνδρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου