Μαθητής ΕΠΑΛ όπου ξεσπά στην Καθηγήτρια του για να Σβήσει Την Απουσία ...Το Χρονικό του περιστατικού ... ΜΕΡΟΣ Α'
Ρεπορτάζ :Παναγιώτα Βασιλοπούλου : Αστυνομικός & Δικαστικός Ρεπόρτερ στην Εγκληματολογία με σπουδές στη Σχολική Ψυχολογία - Ε.Σ.Ε.Τ & Μέλος της ΕΣΔ
Έπειτα από το σάλο που ξέσπασε στο κοινό, βλέποντας το βίντεο με το μαθητή του ΕΠΑΛ να επιπλήττει την καθηγήτρια του , περίμενα να εκτονωθεί η κατάσταση ώστε να γράψω το Ρεπορτάζ μου με ψυχραιμία και αναλύοντας το περιστατικό , όχι με μομφή αλλά με τρόπο που θα πλησιάσω στην ουσία του προβλήματος , για να μην μείνω στην επιφάνεια της είδησης όπως πολλά ΜΜΕ έκαναν ,ούτε αντιγραφή της είδησης , αλλά να σταθώ με ανάλυση μου στο περιστατικό.
Ας πάρω τα πράγματα από την αρχή .
Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο που θα βοηθούσε στην ανάλυση μου , είναι , αν ο μαθητής είχε ένα μόνο ένα τέτοιο ξέσπασμα ή η συμπεριφορά του ήταν σε γενικές γραμμές δυσλειτουργική ,μη προσαρμοστική . Γιατί σε τέτοια περίπτωση , όταν έχουμε ένα μαθητή /τρια που έχει Εναντιωματική Προκλητική Συμπεριφορά , χρειάζονται συνεδρίες και συμβουλευτική , με Σχολικό Ψυχολόγο ώστε να βρεθεί τι είναι πίσω από την Εναντιωματική Συμπεριφορά του μαθητή/τρια στο αναπτυξιακό στάδιο της εφηβείας . Συνεπώς θα υπήρχε το απόρρητο γι΄ αυτό δεν επικοινωνώ να μάθω λεπτομέρειες που επειδή θα ανήκουν στο απόρρητο προσωπικών δεδομένων , που αφορούν το μαθητή/τρια , για το τι πυροδότησε τέτοια επιθετική συμπεριφορά , ώστε να σκύψουμε πάνω από την αιτία του βίντεο που παρακολουθούμε. Για να καταλήξω το να επιπλήξουμε το μαθητή/τρια και να τον αποβάλλουμε δεν λύνεται το πρόβλημα στον ψυχισμό , των μαθητών/τριων , αλλά φροντίζουμε με παρέμβαση ειδικού να εκπαιδεύσουμε το παιδί μέσα από συνεδρίες ώστε να μάθει να διαχειρίζεται τα ξεσπάσματα του συναισθηματικού του κόσμου. Απαιτεί δουλειά όλο αυτό . Κι εδώ έρχομαι να επισημάνω τον σπουδαίο ρόλο του Σχολικού Ψυχολόγου στα σχολεία , στο Εκπαιδευτικό σύστημα σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης .
Ο Σχολικός Ψυχολόγος δεν έχει το ρόλο του τιμωρού , ούτε του κριτή , ο ρόλος του είναι να νιώθουν εμπιστοσύνη και ασφάλεια μαζί του ώστε να διαχειρίζεται΄ τα περιστατικά κρίσεων σε ένα σχολικό συγκρότημα για την ομαλή λειτουργία του και να βοηθάει να εκτονωθεί η ένταση μέσα από τη συνεργασία όλων των φορέων που έχουν να κάνουν με το σχολικό συγκρότημα και την στήριξη του για να συμφιλιωθούν κι όχι για να πάρει το μέρος κάποιου , αλλά να δει επιστημονικά το φαινόμενο και να παρέμβει με την επιστημονική του κατάρτιση .
Σε περίπτωση που το περιστατικό ήταν ένα και μόνο μεμονωμένο περιστατικό , τότε με την κοινοποίηση του βίντεο , ο μαθητής που εμπλέκεται στο διαπληκτισμό του με τη καθηγήτρια του , τα mediaδίνουν μεγάλες διαστάσεις με βαρύγδουπους τίτλους και δεν βλέπουν την ουσία ,ούτε την αξία της ανάλυσης να δούμε πως ο Σχολικός Ψυχολόγος είναι ένας θεσμός που πρέπει να καθιερωθεί και η ύπαρξη του είναι πολύτιμη . Θα εξέταζε τι έφερε αυτή την κλιμάκωση ανάμεσα στον μαθητή και την καθηγήτρια του , εξετάζοντας και τις δύο πλευρές και ο ρόλος του είναι υποστηρικτικού χαρακτήρα.
Τα media λοιπόν , απλώς κάνουν χρήση του βίντεο για να διασύρουν τον μαθητή , χωρίς να εξετάσουν με υπευθυνότητα το χρονικό του ξεσπάσματος του μαθητή.
Οπωσδήποτε η έγκαιρη παρέμβαση καταρτισμένων ειδικών στον τομέα της εκπαίδευσης , είναι για να απαλλαγούμε μελλοντικά από τέτοια περιστατικά και αυτή νομίζω είναι η αξία του βίντεο, όχι ο διασυρμός του μαθητή , αλλά η επί της ουσίας έλλειψης προσωπικού που θα βελτιώσει όχι την ακαδημαϊκή απόδοση των μαθητών , αλλά την ψυχολογική στήριξη τέτοιων και παρόμοιων καταστάσεων , ώστε να παραδώσει αυριανούς πολίτες που θα λειτουργούν ομαλά στο κοινωνικό σύνολο μιας και τα όποια προβλήματα συναισθηματικών διαταραχών , όπως ( η βία , τα ξεσπάσματα θυμού , οι εντάσεις , οι φόβοι των μαθητών , η χαμηλή αυτοεκτίμηση , μίσος , οργή τάσεις εκδίκησης κα ) θα δουλευτούν στο γραφείο του Σχολικού Ψυχολόγου,
τηρώντας το απόρρητο και σε ένα κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας .
Έτσι λοιπόν , πριν κατηγορήσουμε την οικογένεια του μαθητή , ως πρώτο μας και κύριο μέλημα είναι το κέντρο βάρους μας στο να βοηθήσουμε το μαθητή/τρια και αυτό θα γίνει μόνο με συνεργασία με τον Σχολικό Ψυχολόγο , ανάμεσα σε γονείς ,καθηγητές , μαθητών . Συνεπώς δεν ξέρουμε ποια στάση κράτησαν οι γονείς για το περιστατικό κι αν ο ρόλος τους ήταν βοηθητικού χαρακτήρα κι όχι με χαρακτήρα τιμωρίας .
Αυτά για το Α' Μέρος του Ρεπορτάζ μου .
'''Το περιστατικό προκάλεσε την αντίδραση της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, η οποία σε σχετική ανάρτησή της στο Facebook αναφέρει:
«Περιστατικά βίας κάθε μορφής δεν έχουν θέση στα σχολεία μας. Το βίντεο που αναπαράγεται τις τελευταίες ώρες στο διαδίκτυο και φέρεται να καταγράφει αδιανόητη συμπεριφορά μαθητή προς καθηγήτρια σχολείου για διαγραφή απουσίας διερευνάται ήδη αρμοδίως ώστε να ληφθούν τα ενδεδειγμένα μέτρα εφόσον επιβεβαιωθεί η γνησιότητά του. Τέτοια περιστατικά δεν είναι (και δεν μπορεί να είναι) η εικόνα του σχολείου. Στηρίζουμε απαρέγκλιτα τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές μας για το σχολείο που τους αξίζει».'''
*****Σημειώνεται ότι το περιστατικό σημειώθηκε πέρυσι σε σχολείο της Θεσσαλονίκης και σύμφωνα με τον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρο Κόπτση, τηρήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες και ο μαθητής τιμωρήθηκε με αποβολή.
( Το Ανάλογο Βίντεο που Έχει γίνει Viral στο Διαδίκτυο )
Οι έφηβοι σήμερα έχουν πολλά προβλήματα δυστυχώς στις διαπροσωπικές σχέσεις. Οι γονείς,όχι όλοι ευτυχώς, δεν ασχολούνται,με αποτέλεσμα να ξεσπούν τον θυμό τους δίχως σκέψη. Ας αγκαλιάσουμε τα παιδιά,όχι μόνο τα δικά μας, κι ας τους δώσουμε αγάπη κατανόηση μαζί με καλή διάθεση να ακούσουμε τι τα πνίγουν. Ας γίνουμε φάροι αγάπης κι ενσυναισθησης για αυτά τα πλάσματα που ζουν σε έναν κόσμο δίχως αξίες κι ιδανικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια φίλη μου για το ρεπορτάζ!!