Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2020

Οποιαδήποτε πληροφορία είναι σημαντική και όποιος θέλει ανώνυμη .

 

Οποιαδήποτε πληροφορία είναι σημαντική και όποιος θέλει ανώνυμη .

Αγαπητοί φίλοι, ας δώσουμε αγώνα κι εμείς εδώ στο διαδίκτυο, γιατί

υπάρχει εξαφάνιση ενήλικης από την περιοχή του Κορωπίου, Αττικής.

Η Άρτεμις Βασίλη, 19 ετών, την 16/10/20 εξαφανίστηκε από την περιοχή του Κορωπίου, Αττικής. Έχει καστανά μάτια, ύψος 1,62μ και είναι αδύνατη. Την ημέρα που εξαφανίστηκε φορούσε μαύρο παντελόνι, γαλάζιο πουκάμισο και λευκά αθλητικά παπούτσια.

Η ζωή της βρίσκεται σε κίνδυνο.

Εάν γνωρίζετε κάτι επικοινωνήστε με την υπηρεσία Silver Alert, όλο το 24ωρο, στην Εθνική Γραμμή SOS 1065.

Οποιαδήποτε πληροφορία είναι σημαντική και όποιος θέλει ανώνυμη .  


Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2020

Τι Ξέρουμε για τις Πλημμύρες ; Προετοιμάζοντας τα παιδιά. : Παναγιώτα Βασιλοπούλου

 

Τι Ξέρουμε για τις Πλημμύρες ; Προετοιμάζοντας τα παιδιά.


Τα παιδιά πρέπει να είναι ενήμερα για όλες τις φυσικές καταστροφές .. Πώς όμως μιλάμε στα παιδιά για τις φυσικές καταστροφές;



Επιστημονικό Άρθρο : Παναγιώτα Βασιλοπούλου : Αστυνομικός & Δικαστικός Ρεπόρτερ στην Εγκληματολογία , με Σπουδές στη Σχολική Ψυχολογία και στην Ειδική Αγωγή . Δημοσιογράφος Ε.Σ.Ε.Τ – HELLAS PRESS AGENCY



Οι ομιλίες για τις φυσικές καταστροφές είναι δύσκολα θέματα αλλά απαραίτητα για τα παιδιά μας. Συνεπώς πρέπει να γίνονται σε θετικό κλίμα , υποστηρικτικό και με υποστηρικτική στάση . Προετοιμάζοντας τα παιδιά το κλειδί της ομιλίας μας είναι να μιλήσουμε στη γλώσσα τους ώστε να γίνουμε κατανοητοί . Το ότι θα τους μιλήσουμε για τα δυσάρεστα γεγονότα που φέρνουν οι φυσικές καταστροφές , θα τους μιλήσουμε με απλή γλώσσα ώστε να νιώσουν μετά την ομιλία πως είναι οχυρωμένα με γνώσεις και θα νιώθουν ασφάλεια σε οποιαδήποτε φυσική καταστροφή.

Πώς μιλάμε λοιπόν στα παιδιά για τις πλημμύρες ;



Αρχικά θα μας χρειαστεί οπτικοακουστικό υλικό για να γίνει πιο ενδιαφέρουσα η ομιλία μας και υλικό από τοπία που έχουν πλημμυρίσει. Σε καμία περίπτωση δεν δείχνουμε υλικό από θύματα της πλημμύρας , ακόμα κι αν ήδη τα παιδιά έχουν δει στα ΜΜΕ . Θέλουμε να τα ενημερώσουμε και να τα διδάξουμε κι όχι να τα τρομοκρατήσουμε και στόχος μας είναι στο μέλλον να είναι προετοιμασμένα νιώθοντας ασφάλεια στις φυσικές καταστροφές.

Μετά την εισαγωγή μου θα μπω στο κυρίως θέμα , πώς μιλάμε λοιπόν στα παιδιά για την πλημμύρα .



Ξεκινάμε την ομιλία μας , ορίζοντας στα παιδιά τι σημαίνει πλημμύρα . Έτσι λοιπόν εξηγούμε πως ''πλημμύρα ''' προέρχεται από το ξεχείλισμα των ποταμών των λιμνών , ή λόγο υποθαλάσσιων σεισμικών δονήσεων , τυφώνων ακόμα και κατάρρευση από φράγματα . Έτσι λοιπόν η πλημμύρα είναι το Νο2 φυσική καταστροφή και σημαίνει πως το έδαφος , δεν έχει το στοιχείο του νερού και θα κατακλυστεί από νερό.

Αιτίες για μια πλημμύρα είναι μια έντονη βροχόπτωση, ισχυρές καταιγίδες , έχει σαν αποτέλεσμα ταχεία ύψωση νερού, το οποίο στο πέρασμα του μπορεί να προκαλέσει μεγάλες καταστροφές σε κατασκευές, όπως κτίρια, γέφυρες κλπ, να παρασύρει αυτοκίνητα, να ξεριζώσει δέντρα κ.α. Οι πλημμύρες, που έχουν σαν αίτιο τις βροχοπτώσεις, μπορεί να προκαλέσουν ακόμα και καταστροφικές κατολισθήσεις εδαφών .

Αν εμφανιστεί μεγάλη πλημμύρα εξηγούμε στα παιδιά πως είναι μάταιο να μείνουμε στο μέρος που είμαστε και να είναι προετοιμασμένα για να εκκενώσουμε το χώρο και να πάμε σε ασφαλή μέρος που δεν θα κινδυνέψει το έδαφος να πλημμυρίσει.

Η πλημμύρα πρέπει να ξέρουμε πως φέρνει μαζί της μπάζα βρομιές και πολλές φορές άγνωστα αντικείμενα . Πολλοί παράγοντες συνηγορούν σε μία ξαφνική πλημμύρα, λοιπόν , όπως: η ένταση της βροχής και η διάρκεια της, η τοπογραφία, οι συνθήκες του εδάφους, η καταστροφή των δασών και σφοδρές καταιγίδες .



ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΛΗΜΜΥΡΩΝ ΤΟ ΟΠΛΟ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΊΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ .


Σε αυτό το σημείο θα αναφέρω τι πρέπει να κάνουν οι γονείς για να είναι κι αυτοί προετοιμασμένοι , γι΄ αυτό σημαντικό στις ομιλίες μας στα Σχολικά Συγκροτήματα είναι να παρευρίσκονται και οι γονείς .


ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΜΜΥΡΑΣ

Αν είστε μέσα σε κτίριο

  • Εγκαταλείψετε υπόγειους χώρους και μετακινηθείτε σε ασφαλές υψηλό σημείο.

Αν βρίσκεστε σε ανοικτό χώρο

  • Μην διασχίσετε χείμαρρο πεζή ή με αυτοκίνητο.

  • Μείνετε μακριά από ηλεκτροφόρα καλώδια.

  • Μην περάσετε κάτω από γέφυρες που υπάρχει κίνδυνος να καταρρεύσουν

  • Μην πλησιάζετε σε περιοχές όπου έχουν σημειωθεί κατολισθήσεις.


ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΛΗΜΜΥΡΑ

  • Μην εμποδίσετε το έργο των δια-σωστών

  • Παραμείνετε σε ασφαλές μέρος μέχρι οι αρχές σας πουν πως είστε πλέον ασφαλής να γυρίσετε στο οίκημα σας που θα έχουν ελέγξει πως δεν πρόκειται να καταρρεύσει . Γιατί αν κάνετε το αντίθετο βάζετε σε κίνδυνο και τη ζωή των παιδιών σας και των οικείων σας

  • Μην παραβλέπετε τις οδηγίες που σας δίνουν οι αρχές




Η ομιλία μας σε ένα Σχολικό συγκρότημα δεν σταματά εδώ . Πρέπει να μιλήσουμε για ένα σχέδιο δράσης που θα ακολουθήσουν ο Διευθυντής , οι δάσκαλοι και όσοι ανήκουν σε ένα σχολικό συγκρότημα. Εμείς οι Σχολικοί Ψυχολόγοι :


  • Πρέπει να τους ενημερώσουμε για το πως να χειριστούν το βέλτιστο για την ασφάλεια της ζωής των μαθητών και να έχουν οργάνωση σε ένα σχέδιο διαχείρισης κρίσης .

  • Οι Σχολικοί ψυχολόγοι θα βοηθήσουν τους μαθητές στο να ελαχιστοποιηθούν για αρχή τα ψυχικά και συναισθηματικά τραύματα , θα δώσουν δηλαδή τις πρώτες ψυχολογικές βοήθειες .

Όπως είναι  τα Σημάδια ψυχικών δυσκολιών στα παιδιά και τους εφήβους

Ύστερα από ένα καταστροφικό γεγονός, τα παιδιά μπορεί να βιώσουν ένα εύρος συναισθημάτων, όπως φόβο, θυμό, άγχος, θλίψη ή πένθος. Ανάλογα με την ηλικία, οι αντιδράσεις στο γεγονός ποικίλουν και θεωρούνται αναμενόμενες, καθώς αποτελούν τις προσπάθειες του παιδιού να ανταπεξέλθει του γεγονότος. 

  • Συνεπώς ένα σχέδιο διαχείρισης κρίσεων σημαντικό ρόλο παίζει η επιλογή με δεξιότητες ατόμων με άριστες γνώσεις επί του θέματος. Θα ενημερώσει πρώτιστα την Τοπική Κοινωνία και τους Συνεργαζόμενους Φορείς.


Έχοντας Επαγγελματική Εξειδίκευση στη Σχολική Ψυχολογία για κάθε είδους φυσική καταστροφή  αλλά και ως Δημοσιογράφος θα παραθέσω τα σημαντικότερα πριν κλείσω το άρθρο που πρέπει να εφαρμοστούν σε κάθε φυσική καταστροφή , όπως είναι και η πλημμύρα :

  1. Ειδοποίηση ασθενοφόρου σε περίπτωση τραυματία για τη διακομιδή του σε Νοσοκομείο

  2. Κάποιος που θα αναλάβει την ευθύνη ενημέρωσης των Αστυνομικών Αρχών και των Γιατρών, επίσης ενίσχυσης ψυχολόγων για να στηρίξουν στο έργο του το Σχολικό Ψυχολόγο, ενημέρωση κοινωνικών Υπηρεσιών , όπως και τα ΜΜΕ ώστε ο ρόλος τους να είναι βοηθητικός στην ενημέρωση κι όχι να εκμεταλλευτούν τον ανθρώπινο πόνο ή αγωνία.

Κλείνοντας το άρθρο μου κάπου εδώ , είναι πάρα πολλά που δεν θα αναφέρω γιατί τα μεγάλα σε έκταση άρθρα κουράζουν το αναγνωστικό κοινό. Έτσι έμεινα στα βασικότερα και τα πιο ουσιαστικά.




ΜΙΛΟΝΤΑΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ ΜΕΡΟΣ Β΄-Παναγιώτα Βασιλοπούλου

 


ΜΙΛΟΝΤΑΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ ΜΕΡΟΣ Β΄


Θα ξεκινήσω το επιστημονικό μου άρθρο , που σε μια ομιλία μας για το σεισμό σε παιδιά ειδικά , στο τέλος της ομιλίας το βέλτιστο θα ήταν να δημιουργήσουμε ειδικά φυλλάδια με τρόπους προστασίας από το σεισμό.



Επιστημονικό Άρθρο Β' : Παναγιώτα Βασιλοπούλου : Αστυνομικός & Δικαστικός Ρεπόρτερ στην Εγκληματολογία με Σπουδές στην Ειδική Αγωγή και στη Σχολική Ψυχολογία-Δημοσιογράφος Ε.Σ.Ε.Τ - HELLAS PRESS AGENCY 



Σε μια περίπτωση σεισμού τα παιδιά θα μας μιμηθούν , αν πανικοβληθούν θα αντιγράψουν μιμητικά τον πανικό μας , αν μείνουμε ήρεμοι και ψύχραιμοι τα παιδιά θα μιμηθούν την ηρεμία και την ψυχραιμία.

Ας έρθω όμως πρώτα σε μια γενική ανάλυση του τι είναι σεισμός. Οι περισσότεροι θα γνωρίζουν τι γίνεται και τι κάνουμε σε ένα σεισμό , όμως δεν είναι μόνο αυτό , είναι ψυχολογικοί παράγοντες που με την Επαγγελματική μου εξειδίκευση , οφείλω να αναλύσω. Όπως και με ασκώντας την ποιοτική δημοσιογραφία στην Πορεία μου χρόνων ενεργή δημοσιογράφος.


Σε ένα σεισμό λοιπόν '' Διαταράσσετε και μεταβάλετε η συνήθης Εύρυθμης Λειτουργία των Φυσιολογικών Ρυθμών της καθημερινότητας'' .

Εμείς οι Σχολικοί Ψυχολόγοι πέρα από την διαχείμαση κρίσης , που γνωρίζουμε τον κύκλο που θα κάνει έως ότου επανέλθει η κοινότητα σε φυσιολογικούς ρυθμούς , έτσι έχουμε ευθύνη και για τη Σχολική κοινότητα , έχουμε χρέος να στηρίξουμε όλους όσους έχουν καταβληθεί από ένταση , ανησυχία ,ταραχή , πανικό και να τους επαναφέρουμε από κατάσταση σοκ σε μια κατάσταση ψυχραιμίας και να νιώθουν πως είμαστε εδώ για κείνους να μας μιλήσουν όποτε νιώθουν πως θέλουν να μιλήσουν .


Συνεπώς ο ρόλος μας είναι σημαντικός ώστε σε όποιο σημείο της κοινότητας υπάρχουν άνθρωποι που βιώνουν κρίση , πέρα από τη Σχολική Κοινότητα , για όλη την κοινότητα που φοβάται για την χειρότερη έκβαση της κατάστασης .

Εδώ να τονίσω τον ρόλο των ΜΜΕ , διότι υπάρχει αυξημένη ζήτηση για πληροφόρηση ( ίσως έχουν κλείσει λόγο σεισμού δρόμοι , έχουν γκρεμιστεί σπίτια και τα οικεία πρόσωπα περιμένουν νέα από τα ΜΜΕ.



Ας έρθω στο θέμα μου μετά από την εισαγωγή μου. Αναμφίβολα ο σεισμός προκαλεί το μεγαλύτερο φόβο από τις φυσικές καταστροφές . Έρχεται χωρίς σημάδια προειδοποίησης και διαφέρουν οι σεισμικές δονήσεις από τους καταστροφικούς σεισμούς. Είναι κάτι που δεν το προλαβαίνουμε.


Τα κυριότερα μέτρα για το σεισμό για μικρούς και μεγάλους είναι τα εξής:

  • Μην βρίσκεται καταφύγια σε κατεστραμμένα σπίτια και κτίρια Ιδιαίτερη μέριμνα σας είναι το νερό .

  • Ανοίξετε προσεχτικά τα ντουλάπια , μπορεί να κατρακυλήσουν πράγματα που θα σας τραυματίσουν.

  • Μείνετε ψύχραιμοι για τυχόν μετασεισμικές δονήσεις .

  • Μόλις καταφέρετε να βγείτε έξω από το κτήριο μην προσπαθήσετε να μπείτε ξανά μέσα σε αυτό , υπάρχει φόβος κατάρρευσης τους έστω και με μια μικρή σεισμική δόνηση.

  • Όταν βρίσκεστε σε λόφο ανεβείτε στις κορυφές , τα πλαινά μέρη του λόφου χαρακτηρίζονται από πιθανές κατολλησθήσεις .

  • Οπωσδήποτε αποφύγετε να είστε κοντά σε πολυώροφα κτίρια .

  • Δεν πάμε δίπλα σε βιβλιοθήκες γιατί υπάρχει κίνδυνος να εγκλωβιστούμε .

  • ΅Εμείς οι Σχολικοί Ψυχολόγοι , είμαστε εκπαιδευμένοι για το ποιες είναι φάσεις τις κρίσης , θα αναφέρω τα κυριότερα που επιτρέπονται να αναφέρω:

  1. Φάση Αντιμετώπισης της κρίσης ( μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα

    ( Chronic crisis stage)

  1. Φάση ανάκαμψης ή διάλυσης ( επίλυσης – ομαλοποίησης) ( Crisis resolution stage)

Φροντίζουμε να απομακρυνθούν από το χώρο του σεισμού , άτομα με κινητικά προβλήματα.



Αυτά είναι καλό να τα συζητάμε με μορφή παιχνιδιού με τα παιδιά και να πηγαίνουμε σε σεμινάρια κατά τη σχολική περίοδο , κρατώντας τα μέτρα του Covid- 19 , μάσκες , μικρές ομάδες μαθητών και αντισηπτικά .


Μιλάμε με τα παιδιά μας για το σεισμό , σε κλίμα ασφάλειας και σε κλίμα παιχνιδιού.




 

Μιλώντας στα παιδιά για το Σεισμό -Παναγιώτα Βασιλοπούλου

 Μιλώντας στα παιδιά για το Σεισμό .........


Μέρος Α'





Επιστημονικό Άρθρο : Παναγιώτα Βασιλοπούλου : Αστυνομικός & Δικαστικός Ρεπόρτερ στην Εγκληματολογία. Με σπουδές στη Σχολική Ψυχολογία και στην Ειδική Αγωγή – Δημοσιογράφος Ε.Σ.Ε.Τ. - HELLAS PRESS AFENCY 




Το σπουδαιότερο για να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά για το σεισμό , υπάρχει ένα κίνητρο . Το κίνητρο ωθεί το παιδί στη μάθηση και στην εκπαίδευση . Το πιο σπουδαίο κίνητρο είναι μέσα από το παιχνίδι . Τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου , όπου είναι η βάση για την ρίζα της όποιας μάθησης , μιλώντας τους και εκπαιδεύοντας τα παιδιά για να με το να εξοικειωθεί με το σεισμό,  χωρίς να τα τρομοκρατήσουμε και χωρίς να τα φοβίσουμε , έτσι το πιο βασικό κίνητρο είναι το παιχνίδι .

Μια απλή ομιλία , χωρίς την προβολή εικόνων κάνει τα παιδιά να βαρεθούνε , συνεπώς όταν η ομιλία εμπεριέχει εικόνες από τους ομιλητές , θα κινήσει το άμεσο ενδιαφέρον για να έχει την προσοχή του σε μας το παιδί και σε όσα θα του πούμε.

Μια απλή ομιλία είναι βέβαιο πως θα μας κάνει βαρετούς και όπως και όταν δεν θα συμμετέχουν διαδραστικά με παρεμβάσεις τους κατά την ώρα της ομιλίας τους.


Μετά από αυτή την απαραίτητη εισαγωγή μου , ας έρθουμε στο κυρίως θέμα :


''Πως μιλάμε στα παιδιά για το σεισμό''.........


Πρώτιστα πρέπει να βοηθήσουμε τα παιδιά να καταλάβουν τι είναι ο σεισμός . Μια καλή άσκηση είναι να τους δείξουμε πως θα κουνηθούν όταν γίνει ο σεισμός . Το γέλιο τους θα λάβει θέση και αρχίζει η εκπαίδευση ως παιχνίδι. Έτσι θα καλύψουμε το μεγαλύτερο και σημαντικότερο κομμάτι για το σεισμό , βοηθώντας τα να καταλάβουν τι γίνεται σε ένα σεισμό και έπειτα να προβούμε μετά πως αντιμετωπίζεται ένας σεισμός. Υπάρχουν παιδιά που ήδη έχουν αντιμετωπίσει μια ή και δύο ή και παραπάνω σεισμικές δονήσεις, σε αυτά τα παιδιά θα δώσουμε μια παραπάνω σημασία αν τρομοκρατήθηκαν από το σεισμό ώστε να δουλέψουμε μαζί τους και να τα βοηθήσουμε να μας μιλήσουν για την εμπειρία τους και να καλλιεργήσουμε μέσα τους ένα αίσθημα ασφάλειας για όποιον επερχόμενο σεισμό .

Πρέπει να δημιουργήσουμε , πριν την ομιλία μας και τις ασκήσεις που θα ακολουθήσουν ως εκπαίδευση (.π.χ να μπουν κάτω από τα θρανία ή τραπέζια , ή να βγουν ήρεμα από την αίθουσα ή το σπίτι τους ή όποιο άλλο κτήριο βρίσκονται εν ώρα σεισμού και λοιπές οδηγίες ) , ένα θετικό κλίμα , ασφάλειας και εμπιστοσύνης .


Η δική μας ψυχραιμία στην ομιλία μας θα περάσει το μήνυμα στα παιδιά πως πρέπει να είναι ψύχραιμα την ώρα του σεισμού.

    Ας δούμε μαζί τι λέμε λοιπόν στα παιδιά για το σεισμό :

  • Παιδιά που δεν δείχνουν ενδιαφέρον για την ομιλία δεν τα πιέζουμε να συμμετέχουν , γιατί θα έχουμε το αντίθετο αποτέλεσμα, να τα στρεσάρουμε και πρέπει να διακρίνουμε πως την συγκεκριμένη στιγμή δεν είναι έτοιμα να ακούσουν για το σεισμό.

  • Το κυριότερο είναι να προσαρμόσουμε το λεξιλόγιο μας στο δικό τους για να γίνουμε προσιτοί στα παιδιά.

  • Δεν τους κρύβουμε τι είναι φυσικό φαινόμενο του σεισμού και τους εξηγούμε πως είναι μια αιφνίδια κίνηση της επιφάνειας της γης, όπου γίνεται αισθητή σε μας μιας και πρόκειται από την κίνηση του εδάφους. Δημιουργείται συνήθως μέσα στο γήινο φλοιό και προκαλείται από ένα σπάσιμο πετρωμάτων. Χρησιμοποιούμε λέξεις και έννοιες που τα παιδιά μπορούν να καταλάβουν.

  • Το καλύτερο είναι να τους δώσουμε να καταλάβουν πως υπάρχουν αρμόδιες Υπηρεσίες που θα μπορούν να επικοινωνήσουν και να λάβουν οδηγίες αν είναι μόνα τους στο σπίτι , όπως το 199 της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας , το 100 το τηλέφωνο της αστυνομίας και το 112 το τηλέφωνο έκτακτης , να τους περάσουμε το μήνυμα πως πάντα θα είναι κάποιος εκεί να τα βοηθήσει κι αυτό δημιουργεί στον ψυχισμό τους ασφάλεια και σιγουριά.








  • Δείχνουμε μέσα από το παιχνίδι στα παιδιά ασκήσεις ετοιμότητας και καλό θα ήταν να επαναλαμβάνονται οι ασκήσεις ετοιμότητας ώστε να γίνεται μηχανικά πλέον, αν συμβεί σεισμός.

  • Εμείς οι ειδικοί Σχολικοί Ψυχολόγοι και η κοινότητα του σχολείου , μετά από ένα σεισμό πρέπει να έχουν ένα οργανωμένο σχέδιο Διαχείρισης της κρίσης και να βοηθήσουν τα παιδιά ώστε να κάνει το κύκλο της η κρίση αυτή, ώστε τα παιδιά να επιστρέψουν στο σχολείο και οι φυσιολογικοί ρυθμοί να επανέλθουν. 


  • Μετά την ομιλία μας ή και κατά , αφήνουμε τα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματα τους και να μας κάνουν ερωτήσεις που γεννήθηκαν από την ομιλία μας.

  • Αν δεν θέλουν να εκφράσουν την αγωνία , το φόβο και σκέψεις που τα πανικοβάλλουν δεν τα πιέζουμε .

Αυτά είναι η δομή για να μιλήσουμε στα παιδιά του Δημοτικού για το σεισμό . Τα παιδιά μας θα ξέρουν λοιπόν με τη συνεχή εκπαίδευση να χειριστούν ένα σεισμό, μέσα από την γνώση !

Συνεχίζοντας το άρθρο μου , το λογικό είναι η σχολική κοινότητα να έρθει και σε συνεργασία με τους γονείς να είναι παρόντες στην ομιλία για το σεισμό και να υπάρξει μια συνεργασία '' Σχολείου – Γονέων – Παιδιών.

Το πιο κρίσιμο σημείο είναι μετά από μιας μεγάλης δόνησης σεισμού η ήρεμη και ψύχραιμη εκκένωση του κτιρίου .

Οι οδηγίες αυτοπροστασίας είναι όπως ανάφερα το όπλο μας ενάντια στο σεισμό μα πάντα μέσα από το κίνητρο του παιχνιδιού.

Κλείνοντας εδώ το Ά Μέρος του Επιστημονικού μου άρθρου , θα πως πως τρία στοιχεία είναι τα βασικότερα για ένα σεισμό .

  • Η προετοιμασία

  • Η στιγμή του σεισμού με ήδη γνωστές ασκήσεις άμυνας

  • Η λήξη του σεισμού .



Πρέπει λοιπόν η Σχολική Κοινότητα να έχει οργανωμένο πρόγραμμα Διαχείρισης Κρίσεων , μέρος ασφαλές μετά την εκτόνωση του σεισμού για τυχών μεγαλύτερων μετασεισμών , ώστε να είναι ασφαλή τα παιδιά.

Οι πιο βασικοί κανόνες είναι :

«Μένω στον χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι, Κρατιέμαι». Πιο συγκεκριμένα εάν δεν υπάρχει γερό, ξύλινο τραπέζι ή γραφείο για να καλυφθούν στον χώρο που βρίσκονται (π.χ. εάν βρίσκονται στον χώρο της «παρεούλας»), ζητά από τα παιδιά να γονατίσουν -όσο το δυνατόν μακριά από επικινδυνότητες- και να καλύψουν το κεφάλι και τον αυχένα με τα χέρια τους. Οι ίδιοι προφυλάσσονται με τον ίδιο τρόπο.

Στο Β' Μέρος θα γράψω για τους τρόπους Άμυνας ( ασκήσεων κατά την ώρα τους σεισμού πιο αναλυτικά.

Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ - ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

 


ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ : Ο Ψυχοθεραπευτής - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας , Νεκτάριος Κοσμάς μας ξεναγεί στα μονοπάτια της Ψυχής ... Ελάτε κοντά μας σε ένα οδοιπορικό της ....






Παναγιώτα Βασιλοπούλου : Αστυνομικός & Δικαστικός Ρεπόρτερ στην Εγκληματολογία – Δημοσιογράφος Ε.Σ.Ε.Τ. - HELLAS PRESS AGENCY  

Παναγιώτα Βασιλοπούλου : Κοντά μου έχω την Τιμή να φιλοξενώ, σε μια ξεχωριστή συνέντευξή τον Ψυχοθεραπευτή - Σύμβουλο Ψυχικής Υγείας, Νεκτάριο Κοσμά. Να του πω ένα μεγάλο ευχαριστώ πριν έρθω στις ερωτήσεις.


Νεκτάριος Κοσμάς : 
Σας ευχαριστώ κι εγώ για την ευκαιρία αυτής της συζήτησης, η χαρά είναι δική μου.





Το ανάλογο άρθρο : https://www.psychology.gr/diatarahes-prosopikotitas/4952-aftothysia-aftoittomeni-mazoxistiki-diataraxi-prosopikotitas.html?fbclid=IwAR1B648-e4an95czIH4CSSrHpHWUk2uV4H37pYHHXMIL1y3oDCezMHQ2_0c 


Ερώτηση 1 . Παναγιώτα Βασιλοπούλου :
 Η αφορμή για την συνέντευξη ήταν ένα άρθρο στην Πύλη της Ψυχολογίας που διάβασα με τίτλο "" "Αυτοθυσία ή αυτοηττημενη μαζοχιστική προσωπικότητα. Να ρωτήσω, η αυτοθυσία είναι προνόμιο ή όχι και γιατί?


ΑΠ.1 : Νεκτάριος Κοσμάς : Η αυτοηττώμενη – μαζοχιστική διαταραχή προσωπικότητας είναι μια ενδιαφέρουσα περίπτωση, η οποία δεν είναι τόσο σπάνια όσο θέλουμε να θεωρούμε μερικές φορές. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, γίνεται λόγος για μια διαταραχή, δηλαδή για μια εμπειρία της ψυχικής υγείας, η οποία τείνει να αποκλίνει, οπότε σαφώς και δεν μπορεί να θεωρηθεί προνομιακή κατάσταση. Από την άλλη, αν πιστέψει κάποιος ότι η μερική συμπεριφορά ενός ατόμου με αυτοηττώμενη- μαζοχιστική διαταραχή προσωπικότητας έχει ορισμένα θετικά στοιχεία, ακόμα κι αυτά είναι πάρεργα και δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν ξεχωριστά από την όλη κατάσταση που βρίσκεται το άτομο αυτό.



Φωτογραφία από το Γραφείο Του “



Ερώτηση 2.Π.Β: Πως αναπτύσσεται η μαζοχιστική προσωπικότητα? 


ΑΠ.: 2 : Ν.Κ.: Η ανάπτυξη της διαταραχής έχει μια σχετικά σαφή ακολουθία, όπως αναφέρω και στο σχετικό άρθρο που δημοσιεύθηκε. Αν δίναμε μια σύντομη απάντηση στο πως της ανάπτυξης, θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα πρώτα στάδια ξεκινούν από τη στιγμή που διαφοροποιείται η κατάσταση μέσα στην οποία ζούσε το άτομο, όταν πρέπει δηλαδή να αναλάβει τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις της ενήλικης ζωής, αντεπεξερχόμενο τις προσδοκίες του περιβάλλοντος του. Από εκεί και ύστερα αναπτύσσονται ορισμένες αντιλήψεις, συμπεριφορές και ούτω καθεξής, με στόχο πάντα να γίνει ο άνθρωπος αυτός αρεστός, αποδεκτός.

3.Π.Β : Τι βασανίζει το άτομο που ανήκει σε τέτοιας μορφής προσωπικότητας και ποιος είναι ο ρόλος του θεραπευτή?


ΑΠ.3: Ν.Κ.: Ένα τέτοιο άτομο ταλανίζεται από πολλές και συχνά διαφορετικές σκέψεις και ιδέες, ενώ συνήθως εντοπίζεται συνδυασμός αυτών. Μεταξύ πολλών άλλων, σε συνέχεια των πρώτων σταδίων που σας ανέφερα προηγουμένως, είναι και η ανάγκη της συνεχούς προσφοράς, η άφθαστη αποδοχή από τους άλλους, η χαμηλή αυτοεκτίμηση, η επιδίωξη της μοναξιάς κατά διαστήματα και η τάση να προλαβαίνει τις σκέψεις και ανάγκες των γύρω του. Φυσικά είναι μόνο μερικές περιπτώσεις αυτές, αλλά χαρακτηριστικές. Ο ρόλος του ειδικού κατά τη ψυχοθεραπευτική διαδικασία είναι διπλός. Αφενός η δημιουργία ενός θετικού και φιλόξενου περιβάλλοντος για τον θεραπευόμενο, ώστε να υπάρχει πρόσφορο έδαφος για τη δημιουργία της αναγκαίας λειτουργικής σχέσης μεταξύ αυτού και του θεραπευτή του, και αφετέρου η προσπάθεια να κατανοήσει και να αποδεχτεί σταδιακά ο θεραπευόμενος τα ανεπιθύμητα συναισθήματα που έχει μέσα του, ώστε να τα διαχειριστεί αποτελεσματικά. 


Ερώτηση 4.Π.Β : Μιλάμε για μια έμφυτη διαταραχή?


ΑΠ.4:Ν.Κ: Η διαταραχή για την οποία συζητάμε βρίσκει τις προϋποθέσεις της στην παιδική ηλικία του ατόμου και αναπτύσσεται σταδιακά εκ των υστέρων στην ενήλικη ζωή, ως μοτίβο συμπεριφοράς. Θα λέγαμε, λοιπόν, ότι δεν αποτελεί έμφυτη διαταραχή στον άνθρωπο.


Ερώτηση 5.Π.Β: Τι είδους μορφές αγάπης αναπτύσσει μια τέτοια προσωπικότητα?

ΑΠΑΝΤΗΣΗ 5: Ν.Κ: Αυτό που ρωτάτε είναι ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο σχετικά με τη διαταραχή αυτή, καθώς αφορά ένα συναίσθημα το οποίο έχουν ανάγκη όλοι οι άνθρωποι και που είναι βασικό σε κάθε μορφή ανθρώπινης σχέσης. Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν πολλοί τρόποι να βιωθεί το συναίσθημα καθαυτό, αλλά υπάρχουν αρκετοί μέσω των οποίων μπορεί να διαβρωθεί. Δηλαδή όταν η έννοια της αγάπης αλλοιώνεται στο μυαλό ενός ατόμου, εκείνου που πάσχει από αυτοηττώμενη – μαζοχιστική διαταραχή προσωπικότητας εν προκειμένω, διότι στη σκέψη του μεταφράζεται ως υποταγή, τυφλή εμπιστοσύνη, αυτοταπείνωνη κ.λπ., τότε σίγουρα γίνεται λόγος για στρεβλή αντίληψη περί αγάπης αλλά και εκδήλωσής της, η οποία επηρεάζει άμεσα και το άτομο που πάσχει αλλά και το περιβάλλον του. Συν τοις άλλοις, δεν είναι σπάνιο να εξελίσσεται η συγκεκριμένη «αγάπη» στα αυταρχική συμπεριφορά, χειριστική και ούτω καθεξής.


Ερώτηση 6.Π.Β: Είναι κάτι που δεν ρώτησα πριν κλείσουμε αυτή την τόσο αρμονική συνέντευξη μας και θέλετε να γίνει αναφορά?


ΑΠ.6 : Ν.Κ:Θα ήθελα να γνωρίζει ο κόσμος ότι η αυτοηττώμενη – μαζοχιστική διαταραχή προσωπικότητας θεραπεύεται, αρκεί να απευθυνθεί κανείς σε κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας. Είναι πολύ σημαντικό να ξέρουμε ότι μπορούμε να ζητήσουμε βοήθεια και να μας δοθεί.

Π.Β: Να σας πω ένα μεγάλο ευχαριστώ από ψυχής μιας και για ψυχή μιλάμε. 


Ν.Κ: Σας ευχαριστώ κι εγώ για την όμορφη κουβέντα που είχαμε, να είσαστε καλά. 

 

Θα τον βρείτε : 


site : https://nektarioskosmas.com/ 




facebook : https://www.facebook.com/nektarios.kosmas.1


Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2020

Σεισμός . ''Μείνετε Ψύχραιμοι και μην κάνετε σπασμωδικές κινήσεις ''''

 ''Μείνετε Ψύχραιμοι και μην κάνετε σπασμωδικές κινήσεις ''''



Αποκλειστικό Ρεπορτάζ για την Ένωση Συντακτών Διαδικτύου : Παναγιώτα Βασιλοπούλου : Αξιωματούχος Δημοσιογράφος της ΕΣΔ: Αστυνομικός & Δικαστικός Ρεπόρτερ στην Εγκληματολογία : Σχολική Ψυχολόγος

Δικές μου οδηγίες ''' Οδηγός Επιβίωσης '' :
Το ότι ένας καταστροφικός κίνδυνος μας πλησιάζει είναι δυνατό να μας κάνει να καταρρεύσουμε . Θα πρέπει λοιπόν να είμαστε Ψύχραιμοι και να παίρνουμε σωστές αποφάσεις , είτε γρήγορα είτε με υπομονή. Προκειμένου όμως να πετύχει αυτό θα πρέπει να νικήσουμε τον πανικό των πρώτων στιγμών και του άγχους που θα κάνει την παρουσία τους ως σημάδι αποφυγής του επερχόμενου κινδύνου. Οι ερωτήσεις που θα κάνουμε πρώτα στον εαυτό μας είναι ''Μπορώ; “' Πρέπει”” ;
Έτσι λοιπόν οι καταστάσεις που πρέπει να ξεπεραστούν , είναι :
Το ότι πρέπει να επιβιώσουμε εμείς και όσοι πλήττονται από τον κίνδυνο της καταστροφής , θα προκαλέσει σωματικό και φυσικό ψυχολογικό άγχος κι αυτό πρέπει να ξεπεραστεί οπωσδήποτε αμέσως . Έχουμε λοιπόν να αντιμετωπίσουμε : Το φόβο 
και την ανησυχία , 
πόνο , ασθένεια 
ή τραυματισμό , καιρικές συνθήκες 
 που είναι ( υπέρ μας ή κατά για την περίσταση) , 

τις ανάγκες του οργανισμού για νύστα ή κόπωση , κ.α)

Έτσι λοιπόν η αυτοπεποίθηση μας είναι αποτέλεσμα σωστής εκπαίδευσης και πληροφόρησης . 

Συνεπώς η συνεχή εκπαίδευση , και ενημέρωση 
δεν πρέπει να σταματά ποτέ !

Σημαντικό είναι να μην σπαταλάμε τις δυνάμεις μας , να ξεκουραζόμαστε και να κάνουμε συνεχή εκτίμηση της κατάστασης. 

Ο πόνος και ο πυρετός είναι σημάδια πως υπάρχει κάποιο πρόβλημα Υγείας 

ή κάποιο μη εμφανές τραύμα . 

Η αυτοσυγκέντρωση , και η ψυχραιμία είναι οδηγοί επιβίωσης .
Ένα σημείο που πρέπει να προσέξουμε, είναι πως επειδή τα επίπεδα του άγχους είναι αυξημένα για όλους κι επικρατεί σύγχυση ,είναι να είμαστε προετοιμασμένοι πως ίσως γίνουν πάνω στον πανικό συμπλοκές . Ο Καθένας στην προσπάθεια να σώσει τη δική του ζωή μπορεί πάνω στο πανικό του να γίνει ιδιαίτερα επιθετικός και να τραυματίσει κάποιον .Πρέπει να προσέξουμε τα πρώιμα σημάδια που κάποιος είναι σε πολύ μεγάλη ένταση και σε κατάσταση σοκ για να τον ηρεμήσουμε και να τον επαναφέρουμε , σε επίπεδα λειτουργίας πριν της κρίσης. Αυτά είναι τα βασικότερα .


Να παραθέσω από την πιο έγκυρη πηγή , του site του Πυροσβεστικού Σώματος
τι κάνουμε στο σεισμό και τι μετά από το σεισμό. 
Πηγή :



Τι λέει το Πυροσβεστικό Σώμα
Κατά τη Διάρκεια του σεισμού:
  • Όταν αισθανθείτε μια σεισμική δόνηση, μπείτε αμέσως κάτω από ένα γραφείο ή ένα πολύ γερό τραπέζι. Σταθείτε μακριά από παράθυρα, βιβλιοθήκες, μεγάλους καθρέπτες και άλλα βαριά αντικείμενα που μπορούν να πέσουν. Προσέχετε τους σοβάδες και τα διάφορα αντικείμενα της οροφής (γύψινες διακοσμήσεις κ.α). Παραμείνετε καλυμμένοι μέχρι να σταματήσει η δόνηση. Εάν το έπιπλο που σας προστατεύει, μετακινηθεί, προσπαθήστε να το ακολουθήσετε. Στη συνέχεια, θα βρείτε ορισμένες επιπρόσθετες συμβουλές σε περίπτωση που βρεθείτε σε συγκεκριμένους χώρους
  • Εάν βρίσκεστε σε ΨΗΛΟ ΚΤΙΡΙΟ και κοντά σας δεν υπάρχει γραφείο η τραπέζι, κινηθείτε προς τον εσωτερικό τοίχο και προστατέψτε το κεφάλι σας με τα χέρια. Μη χρησιμοποιήσετε ανελκυστήρα. Μην εκπλαγείτε εάν ο συναγερμός ή το αυτόματο σύστημα καταιονισμού τεθεί σε λειτουργία.

  • Εάν βρίσκεστε σε εξωτερικό χώρο, απομακρυνθείτε από δέντρα, πινακίδες, κτίρια, ηλεκτρικά καλώδια και κολώνες.
  • Εάν βαδίζετε σε πεζοδρόμιο κοντά σε κτίρια, προχωρήστε προς την είσοδο του πλησιέστερου, για να προστατευτείτε από τα διάφορα αντικείμενα που μπορούν να πέσουν, όπως τούβλα, γυαλιά, σοβάδες, κ.α.
  • Εάν οδηγείτε, σταματήστε στην άκρη του δρόμου. Αποφύγετε τις διασταυρώσεις, τις γραμμές μεταφοράς του ηλεκτρικού ρεύματος και άλλες πηγές κινδύνου. Παραμείνετε μέσα στο όχημα μέχρι να σταματήσει η δόνηση.
  • Εάν βρίσκεστε σε μεγάλα καταστήματα με πολύ κόσμο ή σε δημόσιους χώρους συνάθροισης κοινού, μη σπεύσετε προς τις εξόδους. Απομακρυνθείτε από ράφια με αντικείμενα που μπορούν να πέσουν.
  • Εάν βρίσκεστε σε αναπηρική καρέκλα, μην προσπαθήσετε να σηκωθείτε. Μετακινηθείτε σε σημείο που μπορείτε να προφυλαχθείτε εφόσον αυτό είναι δυνατό, ασφαλίστε τους τροχούς και προστατέψετε το κεφάλι με τα χέρια σας.
  • Εάν βρίσκεστε στην κουζίνα, φύγετε μακριά από το ψυγείο, το φούρνο και τα ντουλάπια που βρίσκονται ψηλά.
  • Εάν είσαστε μέσα σε στάδιο ή θέατρο, παραμείνετε στο κάθισμά σας και προστατέψτε το κεφάλι με τα χέρια σας. Μην προσπαθήσετε να διαφύγετε προτού σταματήσει η δόνηση. Αποφύγετε να τρέξετε προς τις εξόδους
Μετά το σεισμό
Ένας σύντομος κατάλογος

  • Να είστε προετοιμασμένοι για μετασεισμούς και σχεδιάστε πού θα προστατευθείτε όταν αυτοί συμβούν.
  • Ελέγξτε για τραυματίες. Δώστε τις πρώτες βοήθειες, εάν αυτό είναι αναγκαίο.
  • Παραμείνετε ήρεμοι και καθησυχάστε τους άλλους.
  • Αποφύγετε τα σπασμένα γυαλιά.
  • Ελέγξτε για πυρκαγιά. Πάρτε τις κατάλληλες προφυλάξεις.
  • Ελέγξτε τις παροχές φυσικού αερίου, νερού και ηλεκτρικού ρεύματος. Εάν υπάρχει ζημιά σε κάποια από αυτές, θέστε την εκτός λειτουργίας. Εάν υπάρχει διαρροή φυσικού αερίου, μη χρησιμοποιήσετε σπίρτα, φανό, συσκευές ή ηλεκτρικούς διακόπτες. Ανοίξτε τα παράθυρα, εγκαταλείψτε το κτίριο και ειδοποιήστε σχετικά την εταιρία φυσικού αερίου.
  • Εάν εξαιτίας της δόνησης το ακουστικό του τηλεφώνου έχει φύγει από τη θέση του, επανατοποθετείστε το και χρησιμοποιήστε το τηλέφωνο μόνο σε περίπτωση ανάγκης.
  • Συντονιστείτε με το σταθμό εκπομπής εκτάκτων αναγκών στο ραδιόφωνο ή την τηλεόραση. Ακούστε τα ενημερωτικά δελτία.
  • Παραμείνετε έξω από το κατεστραμμένο κτίριο.
Ηλικιωμένοι, ανάπηροι ή άτομα που παίρνουν φάρμακα: Αυτά τα άτομα ίσως έχουν δυσκολία να μετακινηθούν, σε περίπτωση σεισμού. Φροντίστε να υπάρχει κάποιος που θα τα βοηθήσει να εγκαταλείψουν το χώρο σε περίπτωση ανάγκης. Επίσης, ίσως χρειαστούν ειδική διατροφή και φάρμακα. Φροντίστε να προμηθευτείτε αυτά τα ειδικά εφόδια.
Κατοικίδια: Καλό είναι να έχετε αποθηκεύσει τροφές και για τα κατοικίδια. Μετά το σεισμό βάλτε τα σε ασφαλές μέρος. Ίσως δεν επιτρέπεται να τα κρατήσετε στους καταυλισμούς.
Να γνωρίζετε τη γειτονιά σας
Να γνωρίζετε πού βρίσκεται το πλησιέστερο αστυνομικό τμήμα και η Πυροσβεστική.
Να γνωρίζετε τους γείτονές σας και τις δυνατότητές σας. Ίσως μπορέσετε να βοηθήσετε ο ένας τον άλλο μετά από ένα σεισμό.
Σχέδιο συνάντησης
Φτιάξτε ένα σχέδιο για το πού και πώς θα συναντηθούν τα μέλη της οικογένειας. Διαλέξτε ένα άτομο με το οποίο θα επικοινωνήσει η οικογένεια, αν χωριστεί. Μη χρησιμοποιήσετε το τηλέφωνο αμέσως μετά το σεισμό, παρά μόνο για κλήσεις απόλυτης ανάγκης.
Φτιάξτε ένα σχέδιο με την οικογένεια, τους φίλους και τους γείτονες, αναθέτοντας συγκεκριμένες αρμοδιότητες στο κάθε άτομο, ανάλογα με το πιθανό σημείο που μπορεί να βρίσκεται ο καθένας.
Χρειάζεται να βρείτε ένα σημείο έξω από το σπίτι, όπου τα άτομα της οικογένειας θα μπορούν να αφήνουν μηνύματα. Έτσι, αν χωριστείτε και δεν μπορείτε να παραμείνετε στο σπίτι, η οικογένειά σας θα ξέρει πού θα σας βρει. Δε χρειάζεται να κοινοποιείτε το γεγονός ότι δεν είστε σπίτι. Γι' αυτό το λόγο, αυτό το μέρος θα πρέπει να είναι ασφαλές και κρυφό, π.χ. μέσα σε ένα κουτί, κάτω από μια πέτρα κλπ. 
Καθαρό πόσιμο νερό
Η έλλειψη καθαρού νερού μπορεί να αποβεί μοιραία. Στους περισσότερους ανθρώπους, με λίγες εξαιρέσεις, η υγεία τους θα αρχίσει να κλονίζεται, αν μείνουν χωρίς νερό περισσότερο από 36 ώρες. Η αφυδάτωση προκαλείται πολύ γρηγορότερα από την πείνα. Το σώμα μας μπορεί να ανεχθεί την έλλειψη φαγητού πολύ καλύτερα. Με επαρκείς προμήθειες νερού, η πείνα μπορεί να καθυστερήσει πολλές μέρες ή ακόμα και εβδομάδες.
Το υδροδοτικό δίκτυο της πόλης είναι το πλέον ευάλωτο στο σεισμό. Μικρόβια μπορούν να εισχωρήσουν στο πόσιμο νερό μέσα από ρωγμές στις σωληνώσεις, από ανάμιξη των ιζημάτων, από νόθευση του συστήματος φιλτραρίσματος κλπ. Προγραμματίστε και αποθηκεύστε επαρκείς ποσότητες για την οικογένειά σας.

Πόσο χρειάζεται να αποθηκεύσω;
Ένας καλός κανόνας είναι: Πέντε λίτρα για κάθε άτομο, για κάθε μέρα, για επτά μέρες (τουλάχιστον). Προμήθειες για τρεις εβδομάδες είναι ιδανικές.
Πηγές νερού
Σφραγισμένο εμφιαλωμένο νερό.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα εμφιαλωμένα νερά που πωλούνται στα καταστήματα δεν είναι κατασκευασμένα για μακρόχρονη αποθήκευση.
Καθαρισμός του νερού της βρύσης
Το νερό που χρησιμοποιείτε μόνοι σας χρειάζεται φροντίδα. Αν αφεθεί για πολύ καιρό χωρίς φροντίδα, μολύνεται με βακτηρίδια και μύκητες.
  • ΟΚΤΩ ΣΤΑΓΟΝΕΣ ΑΒΛΑΒΟΥΣ ΥΓΡΗΣ ΧΛΩΡΙΝΗΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΕΝΤΕ ΛΙΤΡΑ ΝΕΡΟΥ ΘΑ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ΤΑ ΜΟΛΥΣΜΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ.
  • ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΗ ΧΛΩΡΙΝΗ ΟΤΑΝ ΑΠΟΘΗΚΕΥΕΤΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΤΟ ΝΕΡΟ.
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΑΝΑΝΕΩΣΤΕ ΤΟ ΝΕΡΟ ΚΑΘΕ ΕΞΙ ΜΗΝΕΣ (αυτό ισχύει και για το σφραγισμένο νερό και για το νερό της βρύσης με τη χλωρίνη)
Μια άλλη πηγή νερού είναι ο θερμοσίφωνας. Κάθε θερμοσίφωνας έχει στο κάτω μέρος βαλβίδα διαφυγής.
Πως να βγάλετε το νερό από το θερμοσίφωνα
  • Δείξτε πολύ μεγάλη προσοχή. Αφήστε το νερό να κρυώσει.
  • Κλείστε την παροχή κρύου νερού προς το θερμοσίφωνα.
  • Κόψτε την παροχή του ρεύματος προς το θερμοσίφωνα.
  • Ανοίξτε τη βαλβίδα στραγγίσματος στο κάτω μέρος.
Για περισσότερες πληροφορίες δείτε το site του Πυροσβεστικού Σώματος : Πηγή :