Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2022

Συνέντευξη της Ιωάννας Μπαριτάκη, Managing Director του Future Business School

 

Συνέντευξη της Ιωάννας Μπαριτάκη, Managing Director του Future Business School


ΙΩΑΝΝΑ ΜΠΑΡΙΤΑΚΗ


ΙΩΑΝΝΑ ΜΠΑΡΙΤΑΚΗ

"Η δύναμη για επιτυχία βρίσκεται μέσα μας. Ο καθένας μας θα πρέπει να προσπαθεί να γίνει η αλλαγή που θέλει να δει στον κόσμο!"

Συνέντευξη της Ιωάννας Μπαριτάκη, Managing Director του εκπαιδευτικού φορέα Future Business School


ΕΡ: Ποια είναι η Ιωάννα Μπαριτάκη, που βρίσκεται πίσω από το επιτυχημένο ΚΔΒΜ Future Business School; Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς.


ΑΠ:
Το ποια είναι η Ιωάννα είναι μια πολυπαραγοντική ερώτηση γιατί το να αυτοπροσδιοριστεί ένας άνθρωπος απαιτεί μια αποστασιοποιημένη και ως επί το πλείστον αντικειμενική ενόραση όλων αυτών που κάποιος έχει επιτύχει, ή πιο σωστά κατακτήσει στην μέχρι τώρα πορεία του. Είμαι μια γυναίκα του 21ου αιώνα που με πολύ προσωπική δουλειά έχω καταφέρει να είμαι σε θέση να αντιμετωπίζω επιτυχώς τις όποιες προκλήσεις μου παρουσιάζονται και να βρίσκομαι σήμερα εδώ, να διατηρώ την δική μου επιχείρηση και να μεγαλώνω 
τον γιό μου Άγγελο, που είναι για μένα το μεγαλύτερο επίτευγμά μου και τον αγαπώ όσο τίποτε άλλο στον κόσμο.
Γενικά θεωρώ πως είμαι μια «υπέρ» δραστήρια γυναίκα, που απολαμβάνω να αθλούμαι, να περιποιούμαι τον εαυτό μου και πάνω απ’ όλα να περνώ ποιοτικό χρόνο με το παιδί μου. Αν και στον ενδο-επιχειρησιακό στίβο προσπαθώ να κρατώ μια αποστασιοποιημένη και εν πολλά οριοθετούμενη και αψεγάδιαστη στάση απέναντι στους άλλους, στην προσωπική μου ζωή είμαι ο χαβαλές και το πειραχτήρι, που θα κάνω πολλές πλάκες και δεν θα διστάσω να τσαλακώσω την εικόνα μου. Μου αρέσουν τα ταξίδια, οι εκδρομές, το καλό φαγητό, οι παραστάσεις και το να χαλαρώνω, όσο “σπάνια” και αν το επιτρέπω στον εαυτό μου, με καλή παρέα. Δεν νομίζω ότι διαφέρω και πολύ σε αυτό το κομμάτι από τις υπόλοιπες “καθημερινές μητέρες” που ενώ κάνουν τα πάντα για το παιδί τους, προσπαθούν να μην ξεχνούν πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουν τον εαυτό τους.
Γενικά θεωρώ πως είμαι μια «υπέρ» δραστήρια γυναίκα, που απολαμβάνω να αθλούμαι, να περιποιούμαι τον εαυτό μου και πάνω απ’ όλα να περνώ ποιοτικό χρόνο με το παιδί μου. Αν και στον ενδο-επιχειρησιακό στίβο προσπαθώ να κρατώ μια αποστασιοποιημένη και εν πολλά οριοθετούμενη και αψεγάδιαστη στάση απέναντι στους άλλους, στην προσωπική μου ζωή είμαι ο χαβαλές και το πειραχτήρι, που θα κάνω πολλές πλάκες και δεν θα διστάσω να τσαλακώσω την εικόνα μου. Μου αρέσουν τα ταξίδια, οι εκδρομές, το καλό φαγητό, οι παραστάσεις και το να χαλαρώνω, όσο “σπάνια” και αν το επιτρέπω στον εαυτό μου, με καλή παρέα. Δεν νομίζω ότι διαφέρω και πολύ σε αυτό το κομμάτι από τις υπόλοιπες “καθημερινές μητέρες” που ενώ κάνουν τα πάντα για το παιδί τους, προσπαθούν να μην ξεχνούν πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουν τον εαυτό τους.


ΕΡ: Πότε και πως ξεκίνησε η ενασχόλησή σας με τον χώρο της εκπαίδευσης;

ΑΠ.: Η ενασχόλησή μου με τον χώρο της εκπαίδευσης, δεν μπορώ να πω πως άρχισε σε κάποια συγκεκριμένη φάση της ζωής μου αλλά ότι απλά δεν σταμάτησε “ποτέ”. Μετά το σχολείο ακολούθησα ακαδημαϊκές σπουδές στον χώρο των ανθρωπιστικών επιστημών και στη συνέχεια ακολούθησα μεταπτυχιακές σπουδές στον χώρο της Διοίκησης Επιχειρήσεων όπου και “εκεί” αν θέλετε μπορώ να ορίσω ότι ξεκίνησε το ταξίδι μου σε αυτό τον χώρο, το οποίο συνεχίζεται ακόμα και σήμερα. Τόσο μέσα από τις σπουδές μου, όσο και από την οικογένειά μου γαλουχήθηκα με ιδανικά και αξίες, βάσει των οποίων συνειδητοποίησα πως η εκπαίδευση είναι μια εφόρου ζωής διαδικασία, η οποία δεν θα πρέπει και δεν μπορεί ποτέ να σταματά. Έτσι λίγα χρόνια μετά την ολοκλήρωση των σπουδών μου και έχοντας εργαστεί στο χώρο . 

ΕΡ: Πότε και πως ξεκίνησε η ενασχόλησή σας με τον χώρο της εκπαίδευσης;

ΑΠ: Η ενασχόλησή μου με τον χώρο της εκπαίδευσης, δεν μπορώ να πω πως άρχισε σε κάποια συγκεκριμένη φάση της ζωής μου αλλά ότι απλά δεν σταμάτησε “ποτέ”. Μετά το σχολείο ακολούθησα ακαδημαϊκές σπουδές στον χώρο των ανθρωπιστικών επιστημών και στη συνέχεια ακολούθησα μεταπτυχιακές σπουδές στον χώρο της Διοίκησης Επιχειρήσεων όπου και “εκεί” αν θέλετε μπορώ να ορίσω ότι ξεκίνησε το ταξίδι μου σε αυτό τον χώρο, το οποίο συνεχίζεται ακόμα και σήμερα. Τόσο μέσα από τις σπουδές μου, όσο και από την οικογένειά μου γαλουχήθηκα με ιδανικά και αξίες, βάσει των οποίων συνειδητοποίησα πως η εκπαίδευση είναι μια εφόρου ζωής διαδικασία, η οποία δεν θα πρέπει και δεν μπορεί ποτέ να σταματά. Έτσι λίγα χρόνια μετά την ολοκλήρωση των σπουδών μου και έχοντας εργαστεί στο χώρο της εκπαίδευσης, αποφάσισα να ιδρύσω μια σχολή ακριβώς για να μοιραστώ και να περάσω το πάθος μου για συνεχή επιμόρφωση και σε όσους ασπάζονται την ίδια φιλοσοφία ζωής με εμένα. Έτσι λοιπόν “γεννήθηκε” το FUTURE BUSINESS SCHOOL, το οποίο φέτος έρχεται να συμπληρώσει 21 χρόνια ζωής στον χώρο, έχοντας δημιουργήσει για εμένα, μαζί με εμένα, μια δεύτερη οικογένεια.

ΕΡ: Το FutureBusinessSchool “έκλεισε” φέτος 21 χρόνια συνεχούς και ανοδικής πορείας στο χώρο της εκπαίδευσης. Πόσο εύκολο ήταν για εσάς να ανταπεξέλθετε σε αυτόν τον ανταγωνιστικό τομέα της επιχειρηματικότητας;


ΑΠ: Περισσότερο εύκολο από όσο μπορούσα να φανταστώ! Αυτό που πιστεύω και είναι και γενική αλήθεια είναι πως αν κάτι το κάνεις με την καρδιά σου, δεν σε κουράζει ποτέ! Βέβαια αυτή η δήλωση μπορεί να ακούγεται ουτοπική και σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να πω πως δεν αντιμετώπισα δυσκολίες, όμως τίποτα δεν κατάφερε να με σταματήσει από το να κάνω αυτό που αγαπώ. Δανειζόμενη τα λόγια του Freud, «κοιτάζοντας πίσω, τα χρόνια που αγωνίστηκες θα σου φαίνονται τα πιο ωραία» και πράγματι κοιτώ με χαμόγελο το παρελθόν και είμαι ευγνώμων για όλες τις αντιξοότητες που κλήθηκα να διαχειριστώ γιατί με έκαναν, την γυναίκα επιχειρηματία που είμαι σήμερα. Πάντως για να είμαι απόλυτα ειλικρινής πέραν της προσωπικότητάς μου και της δύναμης του χαρακτήρα μου δεν θα μπορούσα να τα είχα καταφέρει χωρίς τους ανθρώπους που με στήριξαν και εξακολουθούν να είναι στο πλάι μου. Το υποστηρικτικό πλαίσιο οικογένειας, φίλων και συνεργατών είναι αυτό που με κρατά στα πόδια μου και μου δίνει την δύναμη να συνεχίζω δυναμικά στον ανταγωνιστικό αυτό τομέα της επιχειρηματικότητας.


ΕΡ: Έχετε καταφέρει να ξεχωρίσει η σχολή σας ανάμεσα σε μεγάλες εταιρείες και να βραβευτεί τόσο στα Sales Awards όσο και στα Loyalty Awards; Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας σας; 

ΑΠ: Είμαι πολύ χαρούμενη για αυτή την επιβράβευση και πολύ υπερήφανη για την ομάδα μου! Όπως ανέφερα και προηγουμένως το υποστηρικτικό πλαίσιο είναι το Α και το Ω για εμένα. Οι άνθρωποι του Future Business School  21 χρόνια τώρα έχοντας πάθος και ανθρωποκεντρική κουλτούρα στηρίζουν στο έπακρο τα βήματά μου και δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους για να ικανοποιήσουν  τους σπουδαστές και αποφοίτους μας. Επίσης πέραν των συνεργατών μου, ένα μεγάλο κομμάτι της επιτυχίας μου είναι και οι ίδιοι οι σπουδαστές μας. Δεν είμαστε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα αλλά Κέντρο Δια Βίου Μάθησης που υποστηρίζει αυτή ακριβώς την κουλτούρα συνεχούς επιμόρφωσης την οποία ασπάζονται με θέρμη οι σπουδαστές μας, οι οποίοι μας επιβραβεύουν όλα αυτά τα χρόνια  με την εμπιστοσύνη και την αφοσίωση τους! Αντλώντας λοιπόν αυτή την ανατροφοδότηση δεν μπορώ παρά να συνεχίζω ακάθεκτη την ανοδική πορεία επιτυχίας που, τα ίδια τα παιδιά του FUTURE χαράζουν και μαζί με την ομάδα μου δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε να παρέχουμε την καλύτερη εκπαίδευση  και να δημιουργούμε αξιόλογα προγράμματα πιστότητας με  Επαγγελματισμό,  Ήθος και  Ακεραιότητα. Αυτό είναι το μυστικό, αν θέλετε, της επιτυχίας μου που με κρατά σε εγρήγορση.

ΕΡ:  Για εσάς η επιτυχία σχετίζεται με τα χρήματα ή την συναισθηματική ολοκλήρωση;


ΑΠ: Σαφώς και τα χρήματα αποτελούν τον συντελεστή βαρύτητας στην εξίσωση της επιτυχίας αλλά η συναισθηματική ολοκλήρωση είναι το ουσιώδες αποτέλεσμα για εμένα αυτής της πράξης. Τα χρήματα μπορεί να φέρνουν την επιτυχία (για να μην παρεξηγηθούν τα λόγια μου αναφέρομαι αποκλειστικά στον επιχειρηματικό χώρο) αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αγοράσουν την ευτυχία. Η δουλειά μου και αυτά που πρεσβεύω μέσω αυτής είναι το λογικό εξαγόμενο της μέχρι τώρα πορείας μου, τα βήματα της οποίας έχω κάνει με πολύ αγάπη και αφοσίωση και ως εκ τούτου, μπορώ να πω ανεπιφύλακτα πως για εμένα η συναισθηματική ολοκλήρωση που αντλώ αυτή τη στιγμή και σε αυτό το επίπεδο από την δουλειά μου είναι η μεγαλύτερη επιτυχία που θα μπορούσα ποτέ να βιώσω.
Σαφώς και τα χρήματα αποτελούν τον συντελεστή βαρύτητας στην εξίσωση της επιτυχίας αλλά η συναισθηματική ολοκλήρωση είναι το ουσιώδες αποτέλεσμα για εμένα αυτής της πράξης. Τα χρήματα μπορεί να φέρνουν την επιτυχία (για να μην παρεξηγηθούν τα λόγια μου αναφέρομαι αποκλειστικά στον επιχειρηματικό χώρο) αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αγοράσουν την ευτυχία. Η δουλειά μου και αυτά που πρεσβεύω μέσω αυτής είναι το λογικό εξαγόμενο της μέχρι τώρα πορείας μου, τα βήματα της οποίας έχω κάνει με πολύ αγάπη και αφοσίωση και ως εκ τούτου, μπορώ να πω ανεπιφύλακτα πως για εμένα η συναισθηματική ολοκλήρωση που αντλώ αυτή τη στιγμή και σε αυτό το επίπεδο από την δουλειά μου είναι η μεγαλύτερη επιτυχία που θα μπορούσα ποτέ να βιώσω.
Σαφώς και τα χρήματα αποτελούν τον συντελεστή βαρύτητας στην εξίσωση της επιτυχίας αλλά η συναισθηματική ολοκλήρωση είναι το ουσιώδες αποτέλεσμα για εμένα αυτής της πράξης. Τα χρήματα μπορεί να φέρνουν την επιτυχία (για να μην παρεξηγηθούν τα λόγια μου αναφέρομαι αποκλειστικά στον επιχειρηματικό χώρο) αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αγοράσουν την ευτυχία. Η δουλειά μου και αυτά που πρεσβεύω μέσω αυτής είναι το λογικό εξαγόμενο της μέχρι τώρα πορείας μου, τα βήματα της οποίας έχω κάνει με πολύ αγάπη και αφοσίωση και ως εκ τούτου, μπορώ να πω ανεπιφύλακτα πως για εμένα η συναισθηματική ολοκλήρωση που αντλώ αυτή τη στιγμή και σε αυτό το επίπεδο από την δουλειά μου είναι η μεγαλύτερη επιτυχία που θα μπορούσα ποτέ να βιώσω.



ΕΡ
Τί θα συμβουλεύατε μια νέα γυναίκα που σκέφτεται να ασχοληθεί με το επιχειρείν, ώστε να γεμίσει αυτοπεποίθηση και θετική σκέψη;

ΑΠ: Δεν θα την συμβούλευα τίποτα διαφορετικό από αυτό που θα συμβούλευα και έναν νεαρό άνδρα. Ο καθένας μας έχει την δύναμη να γίνει ότι επιθυμεί στην ζωή του αρκεί να το πιστέψει και να μην αφήσει κανέναν και τίποτα να του υποδείξει πως δεν είναι ικανός να κατακτήσει αυτό που θέλει. Πιστεύω πως όλα είναι θέμα νοοτροπίας και στάσης ζωής. Θέλει διεκδικητικότητα το πράγμα και αυξημένη στοχοκατεύθυνση. Από όποια άποψη και να το πάρει κανείς, είμαστε ο αντικατοπτρισμός των επιλογών μας. Όποιος πραγματικά πιστέψει στον εαυτό του και δουλέψει σκληρά μπορεί να τα καταφέρει. Συγκεκριμένα, όσον αφορά το επιχειρείν, για να απαντήσω και πιο συγκεκριμένα στην εν λόγω ερώτηση, θα συμβούλευα την όποια νέα γυναίκα να βάλει ένα στοίχημα με τον εαυτό της και να μην σταματήσει μέχρι να το κερδίσει! Σαφώς και ο δρόμος θα είναι δύσκολος και πολύ θα προσπαθήσουν να σου βάλουν εμπόδια, όμως θα πρέπει να θυμάσαι πως εσύ μπορείς εξίσου καλά να καταφέρεις ότι και οι υπόλοιποι και να μην ξεχνάς να αγαπάς τον εαυτό σου και να μην μπαίνεις στην διαδικασία των άλλων. Μην αλλάξεις για κανέναν και κράτα την θηλυκή σου πλευρά πιο ψηλά από την επιχειρηματική σου!

ΕΡ: Εσείς πως ανακαλύψατε τον εαυτό σας; Πιστεύετε πως η μοίρα σας οδήγησε να γίνετε επιχειρηματίας;

ΑΠ: Δεν πιστεύω στην μοίρα. Πιστεύω εν μέρει στην τύχη αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα με χαρακτήριζα ως μοιρολάτρη. Τίποτα δεν μου δόθηκε στο πιάτο και έπρεπε να αγωνιστώ για τα κεκτημένα μου. Η μοίρα ενέχει μια πιο παθητική στάση απέναντι στη ζωή με την οποία εγώ δεν μπορώ να συμφωνήσω. Ο καθένας μας έχει ένα επίπεδο ελέγχου πάνω στα πράγματα… Αν τώρα κάτι δεν μας βγει όπως θα θέλαμε είναι και λίγο θέμα τύχης και συγκυριών τα οποία είναι εκτός του πεδίου ελέγχου μας. Δεν πιστεύω λοιπόν πως η μοίρα με οδήγησε να γίνω επιχειρηματίας αλλά ήταν η λογική πορεία της εξέλιξής μου ως άνθρωπος και ως προσωπικότητα. Πέραν αυτού η επιχειρηματική μου ταυτότητα ήταν κάτι το οποίο πολύ νωρίς επέλεξα να υιοθετήσω και να ρισκάρω για να το κατακτήσω και τελικά αυτό το ρίσκο μου βγήκε σε καλό…

ΕΡ: Υπάρχει κάποιο μήνυμα που θα θέλατε να μεταδώσετε στον κόσμο;

Η επιτυχία θα έπρεπε να είναι μια υποκειμενικά αντιληπτικά έννοια. Η δύναμη για επιτυχία βρίσκεται μέσα μας! Ο έλεγχος είναι εσωτερικός και όχι εξωτερικός. Ο καθένας μας θα πρέπει να προσπαθεί να γίνει η αλλαγή που θέλει να δει στον κόσμο!...και ακόμα και αν δεν τα καταφέρει να είναι ικανοποιημένος που προσπάθησε.


Ιωάννα Μπαριτάκη


Η Ιωάννα Μπαριτάκη γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι Σύμβουλος Επικοινωνίας, Δημοσίων Σχέσεων και
Coaching. Πτυχιούχος Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και κάτοχος MBA / ΕΕΔΕ. Βρίσκεται στον χώρο της εκπαίδευσης ενηλίκων από το 1992.

Το 2000 ιδρύει τον εκπαιδευτικό φορέα Future Business School, στον οποίο μέχρι σήμερα ασκεί καθήκοντα Managing Director, έχοντας σημαντικές επιτυχίες στην εκπαίδευση ενηλίκων και στελεχών των μεγαλύτερων επιχειρήσεων σε Ελλάδα και Κύπρο, παρουσιάζοντας πρωτοπόρα και σύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα, πιστοποιημένα από τους μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς και ελληνικούς φορείς πιστοποίησης.

Διακρίνεται για την κοινωνική της δράση και ευαισθησία.

Τιμηθείσα με πολλά βραβεία τόσο ατομικά όσο και εταιρικά, πιστεύει ακράδαντα στην πρωτοπορία ως μοχλό ανάπτυξης.





FUTURE BUSINESS SCHOOL- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ

 

FUTURE BUSINESS SCHOOL- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ

 

ΨΑΧΝΕΙΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΦΟΡΕΑ 

ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ  ????



Σπούδασε στο FUTURE BUSINESS SCHOOL και απόκτησε εξαιρετικές γνώσεις στα καλύτερα προγράμματα, στους χρόνους που σε εξυπηρετεί και σε προνομιακές τιμές!

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ


Διοίκηση Επιχειρήσεων, Marketing, Εργασιακή Ψυχολογία, Logistics, Οργάνωση Αποθήκης, Mηχανογραφημένη Λογιστική, Κοστολόγηση, Πωλήσεις, Digital Marketing, Social Media, Δημόσιες Σχέσεις, Διαφήμιση, Management, Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, Project Management, Coaching, Γραμματέων Διοίκησης, Softone ERP



Δες εδώ όλα τα σεμινάρια και Diplomas που προσφέρει



Η γνώση έχει μόνο θετικά αποτελέσματα για αυτό τα εκπαιδευτικά προγράμματα  απευθύνονται σε κάθε  ενδιαφερόμενο,  οποιασδήποτε ηλικίας ή ιδιότητας όπως σπουδαστές, φοιτητές,  απόφοιτους Λυκείου, πτυχιούχους, άνεργους, εργαζόμενους, στελέχη επιχειρήσεων, επιχειρηματίες, επαγγελματίες κ.λ.π.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕ ΦΟΙΤΗΣΗ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ (E-LEARNING)


Τα προγράμματα αυτά εκτείνονται σε ένα ευρύ φάσμα γνωστικών αντικειμένων και μπορούν να τα παρακολουθήσουν τόσο κάτοικοι της Αττικής, όσο και όλης της Ελλάδος και του εξωτερικού, ανεξαρτήτου ηλικίας και μορφωτικού επιπέδου.


Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος παρέχεται πλήρης εκπαιδευτική υποστήριξη από άρτια καταρτισμένους εκπαιδευτές.

 



Το Future Business School αποτελεί κορυφαίο ιδιωτικό εκπαιδευτικό φορέα στην Ελλάδα.

 

Ιδρύθηκε το 2000 και έκτοτε δραστηριοποιείται με εξαιρετική επιτυχία στην εκπαίδευση ενηλίκων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Έχοντας εκπαιδεύσει πάνω από 15.000 σπουδαστές και υλοποιήσει προγράμματα επιμόρφωσης σε 1000 από τις μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις, έχει εδραιώσει την ηγετική του θέση στην επιμόρφωση στελεχών και αποτελεί την κορυφαία επιλογή για την εκπαίδευση στελεχών των μεγαλύτερων Ελληνικών επιχειρήσεων και Δημόσιων Οργανισμών.
Το FUTURE BUSINESS SCHOOL προσφέρει μία ολοκληρωμένη σειρά από προγράμματα σπουδών τα οποία έχουν δομηθεί και σχεδιαστεί σε συνεργασία με κορυφαίους επαγγελματίας του κλάδου ώστε να πληρούν τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας διεθνώς και να προσαρμόζονται στις νέες τάσεις και συνθήκες του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
 

Επιπρόσθετα έχει εξασφαλίσει συνεργασία με καταξιωμένους 
φορείς πιστοποίησης οι οποίοι αναγνωρίζονται και στην Ευρωπαϊκή Ένωση και διασφαλίζουν την αξιοπιστία του όπως: TUV AUSTRIA ACADEMY HELLAS, ACTA, UNICERT, GLOBALCERT, VELLUM, SOFTONE.
https://www.futurebs.gr/
 


 














Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2020

Boulasjunior - Ένα κανάλι στο YouTube με Πολύ Αλλά και Ποιοτικό Χιούμορ

 Ο δημιουργός Αποστόλης Μπουλάς (boulasjunior) σε aυτό το κανάλι στο YouTube θα ξεχωρίσει για το ποιοτικό χιούμορ και ήδη κάνει τη διαφορά η οποία φαίνεται από τα πρώτα του βήματα...



Το κανάλι στο YouTube :

https://www.youtube.com/channel/UCI9P6I9ivznbozlg8OOLNMw

ΑΝΑΛΟΓΟ ΒΙΝΤΕΟ  



Παναγιώτα Βασιλοπούλου : Αστυνομικός και Δικαστικός Ρεπόρτερ στην Εγκληματολογία – Δημοσιογράφος Ε.Σ.Ε.Τ – HELLAS PRESS AGENCY



ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΠΟΛΥ ΧΙΟΥΜΟΡ 


Το κανάλι στο YouTube :

https://www.youtube.com/channel/UCI9P6I9ivznbozlg8OOLNMw


Η σελίδα στο facebook :

https://www.facebook.com/groups/857870388352304


Ανάλογα βίντεο :

https://www.youtube.com/watch?v=nChc9D7SsXs&fbclid=IwAR0Vh_HUPYLhvDn6KB0_SAzxqakvNHGQbqH48TsOxmWl2fGWWxbKT0qnv8s




https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=vwM6xWaq9I4&fbclid=IwAR3IrIDwp1rPssc07TqiobM8gKLh_NZS04OM1CRgCoWxe2wJ3uka9dlaD1w&app=desktop



Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2020

Οποιαδήποτε πληροφορία είναι σημαντική και όποιος θέλει ανώνυμη .

 

Οποιαδήποτε πληροφορία είναι σημαντική και όποιος θέλει ανώνυμη .

Αγαπητοί φίλοι, ας δώσουμε αγώνα κι εμείς εδώ στο διαδίκτυο, γιατί

υπάρχει εξαφάνιση ενήλικης από την περιοχή του Κορωπίου, Αττικής.

Η Άρτεμις Βασίλη, 19 ετών, την 16/10/20 εξαφανίστηκε από την περιοχή του Κορωπίου, Αττικής. Έχει καστανά μάτια, ύψος 1,62μ και είναι αδύνατη. Την ημέρα που εξαφανίστηκε φορούσε μαύρο παντελόνι, γαλάζιο πουκάμισο και λευκά αθλητικά παπούτσια.

Η ζωή της βρίσκεται σε κίνδυνο.

Εάν γνωρίζετε κάτι επικοινωνήστε με την υπηρεσία Silver Alert, όλο το 24ωρο, στην Εθνική Γραμμή SOS 1065.

Οποιαδήποτε πληροφορία είναι σημαντική και όποιος θέλει ανώνυμη .  


Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2020

Τι Ξέρουμε για τις Πλημμύρες ; Προετοιμάζοντας τα παιδιά. : Παναγιώτα Βασιλοπούλου

 

Τι Ξέρουμε για τις Πλημμύρες ; Προετοιμάζοντας τα παιδιά.


Τα παιδιά πρέπει να είναι ενήμερα για όλες τις φυσικές καταστροφές .. Πώς όμως μιλάμε στα παιδιά για τις φυσικές καταστροφές;



Επιστημονικό Άρθρο : Παναγιώτα Βασιλοπούλου : Αστυνομικός & Δικαστικός Ρεπόρτερ στην Εγκληματολογία , με Σπουδές στη Σχολική Ψυχολογία και στην Ειδική Αγωγή . Δημοσιογράφος Ε.Σ.Ε.Τ – HELLAS PRESS AGENCY



Οι ομιλίες για τις φυσικές καταστροφές είναι δύσκολα θέματα αλλά απαραίτητα για τα παιδιά μας. Συνεπώς πρέπει να γίνονται σε θετικό κλίμα , υποστηρικτικό και με υποστηρικτική στάση . Προετοιμάζοντας τα παιδιά το κλειδί της ομιλίας μας είναι να μιλήσουμε στη γλώσσα τους ώστε να γίνουμε κατανοητοί . Το ότι θα τους μιλήσουμε για τα δυσάρεστα γεγονότα που φέρνουν οι φυσικές καταστροφές , θα τους μιλήσουμε με απλή γλώσσα ώστε να νιώσουν μετά την ομιλία πως είναι οχυρωμένα με γνώσεις και θα νιώθουν ασφάλεια σε οποιαδήποτε φυσική καταστροφή.

Πώς μιλάμε λοιπόν στα παιδιά για τις πλημμύρες ;



Αρχικά θα μας χρειαστεί οπτικοακουστικό υλικό για να γίνει πιο ενδιαφέρουσα η ομιλία μας και υλικό από τοπία που έχουν πλημμυρίσει. Σε καμία περίπτωση δεν δείχνουμε υλικό από θύματα της πλημμύρας , ακόμα κι αν ήδη τα παιδιά έχουν δει στα ΜΜΕ . Θέλουμε να τα ενημερώσουμε και να τα διδάξουμε κι όχι να τα τρομοκρατήσουμε και στόχος μας είναι στο μέλλον να είναι προετοιμασμένα νιώθοντας ασφάλεια στις φυσικές καταστροφές.

Μετά την εισαγωγή μου θα μπω στο κυρίως θέμα , πώς μιλάμε λοιπόν στα παιδιά για την πλημμύρα .



Ξεκινάμε την ομιλία μας , ορίζοντας στα παιδιά τι σημαίνει πλημμύρα . Έτσι λοιπόν εξηγούμε πως ''πλημμύρα ''' προέρχεται από το ξεχείλισμα των ποταμών των λιμνών , ή λόγο υποθαλάσσιων σεισμικών δονήσεων , τυφώνων ακόμα και κατάρρευση από φράγματα . Έτσι λοιπόν η πλημμύρα είναι το Νο2 φυσική καταστροφή και σημαίνει πως το έδαφος , δεν έχει το στοιχείο του νερού και θα κατακλυστεί από νερό.

Αιτίες για μια πλημμύρα είναι μια έντονη βροχόπτωση, ισχυρές καταιγίδες , έχει σαν αποτέλεσμα ταχεία ύψωση νερού, το οποίο στο πέρασμα του μπορεί να προκαλέσει μεγάλες καταστροφές σε κατασκευές, όπως κτίρια, γέφυρες κλπ, να παρασύρει αυτοκίνητα, να ξεριζώσει δέντρα κ.α. Οι πλημμύρες, που έχουν σαν αίτιο τις βροχοπτώσεις, μπορεί να προκαλέσουν ακόμα και καταστροφικές κατολισθήσεις εδαφών .

Αν εμφανιστεί μεγάλη πλημμύρα εξηγούμε στα παιδιά πως είναι μάταιο να μείνουμε στο μέρος που είμαστε και να είναι προετοιμασμένα για να εκκενώσουμε το χώρο και να πάμε σε ασφαλή μέρος που δεν θα κινδυνέψει το έδαφος να πλημμυρίσει.

Η πλημμύρα πρέπει να ξέρουμε πως φέρνει μαζί της μπάζα βρομιές και πολλές φορές άγνωστα αντικείμενα . Πολλοί παράγοντες συνηγορούν σε μία ξαφνική πλημμύρα, λοιπόν , όπως: η ένταση της βροχής και η διάρκεια της, η τοπογραφία, οι συνθήκες του εδάφους, η καταστροφή των δασών και σφοδρές καταιγίδες .



ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΛΗΜΜΥΡΩΝ ΤΟ ΟΠΛΟ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΊΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ .


Σε αυτό το σημείο θα αναφέρω τι πρέπει να κάνουν οι γονείς για να είναι κι αυτοί προετοιμασμένοι , γι΄ αυτό σημαντικό στις ομιλίες μας στα Σχολικά Συγκροτήματα είναι να παρευρίσκονται και οι γονείς .


ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΜΜΥΡΑΣ

Αν είστε μέσα σε κτίριο

  • Εγκαταλείψετε υπόγειους χώρους και μετακινηθείτε σε ασφαλές υψηλό σημείο.

Αν βρίσκεστε σε ανοικτό χώρο

  • Μην διασχίσετε χείμαρρο πεζή ή με αυτοκίνητο.

  • Μείνετε μακριά από ηλεκτροφόρα καλώδια.

  • Μην περάσετε κάτω από γέφυρες που υπάρχει κίνδυνος να καταρρεύσουν

  • Μην πλησιάζετε σε περιοχές όπου έχουν σημειωθεί κατολισθήσεις.


ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΛΗΜΜΥΡΑ

  • Μην εμποδίσετε το έργο των δια-σωστών

  • Παραμείνετε σε ασφαλές μέρος μέχρι οι αρχές σας πουν πως είστε πλέον ασφαλής να γυρίσετε στο οίκημα σας που θα έχουν ελέγξει πως δεν πρόκειται να καταρρεύσει . Γιατί αν κάνετε το αντίθετο βάζετε σε κίνδυνο και τη ζωή των παιδιών σας και των οικείων σας

  • Μην παραβλέπετε τις οδηγίες που σας δίνουν οι αρχές




Η ομιλία μας σε ένα Σχολικό συγκρότημα δεν σταματά εδώ . Πρέπει να μιλήσουμε για ένα σχέδιο δράσης που θα ακολουθήσουν ο Διευθυντής , οι δάσκαλοι και όσοι ανήκουν σε ένα σχολικό συγκρότημα. Εμείς οι Σχολικοί Ψυχολόγοι :


  • Πρέπει να τους ενημερώσουμε για το πως να χειριστούν το βέλτιστο για την ασφάλεια της ζωής των μαθητών και να έχουν οργάνωση σε ένα σχέδιο διαχείρισης κρίσης .

  • Οι Σχολικοί ψυχολόγοι θα βοηθήσουν τους μαθητές στο να ελαχιστοποιηθούν για αρχή τα ψυχικά και συναισθηματικά τραύματα , θα δώσουν δηλαδή τις πρώτες ψυχολογικές βοήθειες .

Όπως είναι  τα Σημάδια ψυχικών δυσκολιών στα παιδιά και τους εφήβους

Ύστερα από ένα καταστροφικό γεγονός, τα παιδιά μπορεί να βιώσουν ένα εύρος συναισθημάτων, όπως φόβο, θυμό, άγχος, θλίψη ή πένθος. Ανάλογα με την ηλικία, οι αντιδράσεις στο γεγονός ποικίλουν και θεωρούνται αναμενόμενες, καθώς αποτελούν τις προσπάθειες του παιδιού να ανταπεξέλθει του γεγονότος. 

  • Συνεπώς ένα σχέδιο διαχείρισης κρίσεων σημαντικό ρόλο παίζει η επιλογή με δεξιότητες ατόμων με άριστες γνώσεις επί του θέματος. Θα ενημερώσει πρώτιστα την Τοπική Κοινωνία και τους Συνεργαζόμενους Φορείς.


Έχοντας Επαγγελματική Εξειδίκευση στη Σχολική Ψυχολογία για κάθε είδους φυσική καταστροφή  αλλά και ως Δημοσιογράφος θα παραθέσω τα σημαντικότερα πριν κλείσω το άρθρο που πρέπει να εφαρμοστούν σε κάθε φυσική καταστροφή , όπως είναι και η πλημμύρα :

  1. Ειδοποίηση ασθενοφόρου σε περίπτωση τραυματία για τη διακομιδή του σε Νοσοκομείο

  2. Κάποιος που θα αναλάβει την ευθύνη ενημέρωσης των Αστυνομικών Αρχών και των Γιατρών, επίσης ενίσχυσης ψυχολόγων για να στηρίξουν στο έργο του το Σχολικό Ψυχολόγο, ενημέρωση κοινωνικών Υπηρεσιών , όπως και τα ΜΜΕ ώστε ο ρόλος τους να είναι βοηθητικός στην ενημέρωση κι όχι να εκμεταλλευτούν τον ανθρώπινο πόνο ή αγωνία.

Κλείνοντας το άρθρο μου κάπου εδώ , είναι πάρα πολλά που δεν θα αναφέρω γιατί τα μεγάλα σε έκταση άρθρα κουράζουν το αναγνωστικό κοινό. Έτσι έμεινα στα βασικότερα και τα πιο ουσιαστικά.




ΜΙΛΟΝΤΑΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ ΜΕΡΟΣ Β΄-Παναγιώτα Βασιλοπούλου

 


ΜΙΛΟΝΤΑΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ ΜΕΡΟΣ Β΄


Θα ξεκινήσω το επιστημονικό μου άρθρο , που σε μια ομιλία μας για το σεισμό σε παιδιά ειδικά , στο τέλος της ομιλίας το βέλτιστο θα ήταν να δημιουργήσουμε ειδικά φυλλάδια με τρόπους προστασίας από το σεισμό.



Επιστημονικό Άρθρο Β' : Παναγιώτα Βασιλοπούλου : Αστυνομικός & Δικαστικός Ρεπόρτερ στην Εγκληματολογία με Σπουδές στην Ειδική Αγωγή και στη Σχολική Ψυχολογία-Δημοσιογράφος Ε.Σ.Ε.Τ - HELLAS PRESS AGENCY 



Σε μια περίπτωση σεισμού τα παιδιά θα μας μιμηθούν , αν πανικοβληθούν θα αντιγράψουν μιμητικά τον πανικό μας , αν μείνουμε ήρεμοι και ψύχραιμοι τα παιδιά θα μιμηθούν την ηρεμία και την ψυχραιμία.

Ας έρθω όμως πρώτα σε μια γενική ανάλυση του τι είναι σεισμός. Οι περισσότεροι θα γνωρίζουν τι γίνεται και τι κάνουμε σε ένα σεισμό , όμως δεν είναι μόνο αυτό , είναι ψυχολογικοί παράγοντες που με την Επαγγελματική μου εξειδίκευση , οφείλω να αναλύσω. Όπως και με ασκώντας την ποιοτική δημοσιογραφία στην Πορεία μου χρόνων ενεργή δημοσιογράφος.


Σε ένα σεισμό λοιπόν '' Διαταράσσετε και μεταβάλετε η συνήθης Εύρυθμης Λειτουργία των Φυσιολογικών Ρυθμών της καθημερινότητας'' .

Εμείς οι Σχολικοί Ψυχολόγοι πέρα από την διαχείμαση κρίσης , που γνωρίζουμε τον κύκλο που θα κάνει έως ότου επανέλθει η κοινότητα σε φυσιολογικούς ρυθμούς , έτσι έχουμε ευθύνη και για τη Σχολική κοινότητα , έχουμε χρέος να στηρίξουμε όλους όσους έχουν καταβληθεί από ένταση , ανησυχία ,ταραχή , πανικό και να τους επαναφέρουμε από κατάσταση σοκ σε μια κατάσταση ψυχραιμίας και να νιώθουν πως είμαστε εδώ για κείνους να μας μιλήσουν όποτε νιώθουν πως θέλουν να μιλήσουν .


Συνεπώς ο ρόλος μας είναι σημαντικός ώστε σε όποιο σημείο της κοινότητας υπάρχουν άνθρωποι που βιώνουν κρίση , πέρα από τη Σχολική Κοινότητα , για όλη την κοινότητα που φοβάται για την χειρότερη έκβαση της κατάστασης .

Εδώ να τονίσω τον ρόλο των ΜΜΕ , διότι υπάρχει αυξημένη ζήτηση για πληροφόρηση ( ίσως έχουν κλείσει λόγο σεισμού δρόμοι , έχουν γκρεμιστεί σπίτια και τα οικεία πρόσωπα περιμένουν νέα από τα ΜΜΕ.



Ας έρθω στο θέμα μου μετά από την εισαγωγή μου. Αναμφίβολα ο σεισμός προκαλεί το μεγαλύτερο φόβο από τις φυσικές καταστροφές . Έρχεται χωρίς σημάδια προειδοποίησης και διαφέρουν οι σεισμικές δονήσεις από τους καταστροφικούς σεισμούς. Είναι κάτι που δεν το προλαβαίνουμε.


Τα κυριότερα μέτρα για το σεισμό για μικρούς και μεγάλους είναι τα εξής:

  • Μην βρίσκεται καταφύγια σε κατεστραμμένα σπίτια και κτίρια Ιδιαίτερη μέριμνα σας είναι το νερό .

  • Ανοίξετε προσεχτικά τα ντουλάπια , μπορεί να κατρακυλήσουν πράγματα που θα σας τραυματίσουν.

  • Μείνετε ψύχραιμοι για τυχόν μετασεισμικές δονήσεις .

  • Μόλις καταφέρετε να βγείτε έξω από το κτήριο μην προσπαθήσετε να μπείτε ξανά μέσα σε αυτό , υπάρχει φόβος κατάρρευσης τους έστω και με μια μικρή σεισμική δόνηση.

  • Όταν βρίσκεστε σε λόφο ανεβείτε στις κορυφές , τα πλαινά μέρη του λόφου χαρακτηρίζονται από πιθανές κατολλησθήσεις .

  • Οπωσδήποτε αποφύγετε να είστε κοντά σε πολυώροφα κτίρια .

  • Δεν πάμε δίπλα σε βιβλιοθήκες γιατί υπάρχει κίνδυνος να εγκλωβιστούμε .

  • ΅Εμείς οι Σχολικοί Ψυχολόγοι , είμαστε εκπαιδευμένοι για το ποιες είναι φάσεις τις κρίσης , θα αναφέρω τα κυριότερα που επιτρέπονται να αναφέρω:

  1. Φάση Αντιμετώπισης της κρίσης ( μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα

    ( Chronic crisis stage)

  1. Φάση ανάκαμψης ή διάλυσης ( επίλυσης – ομαλοποίησης) ( Crisis resolution stage)

Φροντίζουμε να απομακρυνθούν από το χώρο του σεισμού , άτομα με κινητικά προβλήματα.



Αυτά είναι καλό να τα συζητάμε με μορφή παιχνιδιού με τα παιδιά και να πηγαίνουμε σε σεμινάρια κατά τη σχολική περίοδο , κρατώντας τα μέτρα του Covid- 19 , μάσκες , μικρές ομάδες μαθητών και αντισηπτικά .


Μιλάμε με τα παιδιά μας για το σεισμό , σε κλίμα ασφάλειας και σε κλίμα παιχνιδιού.




 

Μιλώντας στα παιδιά για το Σεισμό -Παναγιώτα Βασιλοπούλου

 Μιλώντας στα παιδιά για το Σεισμό .........


Μέρος Α'





Επιστημονικό Άρθρο : Παναγιώτα Βασιλοπούλου : Αστυνομικός & Δικαστικός Ρεπόρτερ στην Εγκληματολογία. Με σπουδές στη Σχολική Ψυχολογία και στην Ειδική Αγωγή – Δημοσιογράφος Ε.Σ.Ε.Τ. - HELLAS PRESS AFENCY 




Το σπουδαιότερο για να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά για το σεισμό , υπάρχει ένα κίνητρο . Το κίνητρο ωθεί το παιδί στη μάθηση και στην εκπαίδευση . Το πιο σπουδαίο κίνητρο είναι μέσα από το παιχνίδι . Τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου , όπου είναι η βάση για την ρίζα της όποιας μάθησης , μιλώντας τους και εκπαιδεύοντας τα παιδιά για να με το να εξοικειωθεί με το σεισμό,  χωρίς να τα τρομοκρατήσουμε και χωρίς να τα φοβίσουμε , έτσι το πιο βασικό κίνητρο είναι το παιχνίδι .

Μια απλή ομιλία , χωρίς την προβολή εικόνων κάνει τα παιδιά να βαρεθούνε , συνεπώς όταν η ομιλία εμπεριέχει εικόνες από τους ομιλητές , θα κινήσει το άμεσο ενδιαφέρον για να έχει την προσοχή του σε μας το παιδί και σε όσα θα του πούμε.

Μια απλή ομιλία είναι βέβαιο πως θα μας κάνει βαρετούς και όπως και όταν δεν θα συμμετέχουν διαδραστικά με παρεμβάσεις τους κατά την ώρα της ομιλίας τους.


Μετά από αυτή την απαραίτητη εισαγωγή μου , ας έρθουμε στο κυρίως θέμα :


''Πως μιλάμε στα παιδιά για το σεισμό''.........


Πρώτιστα πρέπει να βοηθήσουμε τα παιδιά να καταλάβουν τι είναι ο σεισμός . Μια καλή άσκηση είναι να τους δείξουμε πως θα κουνηθούν όταν γίνει ο σεισμός . Το γέλιο τους θα λάβει θέση και αρχίζει η εκπαίδευση ως παιχνίδι. Έτσι θα καλύψουμε το μεγαλύτερο και σημαντικότερο κομμάτι για το σεισμό , βοηθώντας τα να καταλάβουν τι γίνεται σε ένα σεισμό και έπειτα να προβούμε μετά πως αντιμετωπίζεται ένας σεισμός. Υπάρχουν παιδιά που ήδη έχουν αντιμετωπίσει μια ή και δύο ή και παραπάνω σεισμικές δονήσεις, σε αυτά τα παιδιά θα δώσουμε μια παραπάνω σημασία αν τρομοκρατήθηκαν από το σεισμό ώστε να δουλέψουμε μαζί τους και να τα βοηθήσουμε να μας μιλήσουν για την εμπειρία τους και να καλλιεργήσουμε μέσα τους ένα αίσθημα ασφάλειας για όποιον επερχόμενο σεισμό .

Πρέπει να δημιουργήσουμε , πριν την ομιλία μας και τις ασκήσεις που θα ακολουθήσουν ως εκπαίδευση (.π.χ να μπουν κάτω από τα θρανία ή τραπέζια , ή να βγουν ήρεμα από την αίθουσα ή το σπίτι τους ή όποιο άλλο κτήριο βρίσκονται εν ώρα σεισμού και λοιπές οδηγίες ) , ένα θετικό κλίμα , ασφάλειας και εμπιστοσύνης .


Η δική μας ψυχραιμία στην ομιλία μας θα περάσει το μήνυμα στα παιδιά πως πρέπει να είναι ψύχραιμα την ώρα του σεισμού.

    Ας δούμε μαζί τι λέμε λοιπόν στα παιδιά για το σεισμό :

  • Παιδιά που δεν δείχνουν ενδιαφέρον για την ομιλία δεν τα πιέζουμε να συμμετέχουν , γιατί θα έχουμε το αντίθετο αποτέλεσμα, να τα στρεσάρουμε και πρέπει να διακρίνουμε πως την συγκεκριμένη στιγμή δεν είναι έτοιμα να ακούσουν για το σεισμό.

  • Το κυριότερο είναι να προσαρμόσουμε το λεξιλόγιο μας στο δικό τους για να γίνουμε προσιτοί στα παιδιά.

  • Δεν τους κρύβουμε τι είναι φυσικό φαινόμενο του σεισμού και τους εξηγούμε πως είναι μια αιφνίδια κίνηση της επιφάνειας της γης, όπου γίνεται αισθητή σε μας μιας και πρόκειται από την κίνηση του εδάφους. Δημιουργείται συνήθως μέσα στο γήινο φλοιό και προκαλείται από ένα σπάσιμο πετρωμάτων. Χρησιμοποιούμε λέξεις και έννοιες που τα παιδιά μπορούν να καταλάβουν.

  • Το καλύτερο είναι να τους δώσουμε να καταλάβουν πως υπάρχουν αρμόδιες Υπηρεσίες που θα μπορούν να επικοινωνήσουν και να λάβουν οδηγίες αν είναι μόνα τους στο σπίτι , όπως το 199 της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας , το 100 το τηλέφωνο της αστυνομίας και το 112 το τηλέφωνο έκτακτης , να τους περάσουμε το μήνυμα πως πάντα θα είναι κάποιος εκεί να τα βοηθήσει κι αυτό δημιουργεί στον ψυχισμό τους ασφάλεια και σιγουριά.








  • Δείχνουμε μέσα από το παιχνίδι στα παιδιά ασκήσεις ετοιμότητας και καλό θα ήταν να επαναλαμβάνονται οι ασκήσεις ετοιμότητας ώστε να γίνεται μηχανικά πλέον, αν συμβεί σεισμός.

  • Εμείς οι ειδικοί Σχολικοί Ψυχολόγοι και η κοινότητα του σχολείου , μετά από ένα σεισμό πρέπει να έχουν ένα οργανωμένο σχέδιο Διαχείρισης της κρίσης και να βοηθήσουν τα παιδιά ώστε να κάνει το κύκλο της η κρίση αυτή, ώστε τα παιδιά να επιστρέψουν στο σχολείο και οι φυσιολογικοί ρυθμοί να επανέλθουν. 


  • Μετά την ομιλία μας ή και κατά , αφήνουμε τα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματα τους και να μας κάνουν ερωτήσεις που γεννήθηκαν από την ομιλία μας.

  • Αν δεν θέλουν να εκφράσουν την αγωνία , το φόβο και σκέψεις που τα πανικοβάλλουν δεν τα πιέζουμε .

Αυτά είναι η δομή για να μιλήσουμε στα παιδιά του Δημοτικού για το σεισμό . Τα παιδιά μας θα ξέρουν λοιπόν με τη συνεχή εκπαίδευση να χειριστούν ένα σεισμό, μέσα από την γνώση !

Συνεχίζοντας το άρθρο μου , το λογικό είναι η σχολική κοινότητα να έρθει και σε συνεργασία με τους γονείς να είναι παρόντες στην ομιλία για το σεισμό και να υπάρξει μια συνεργασία '' Σχολείου – Γονέων – Παιδιών.

Το πιο κρίσιμο σημείο είναι μετά από μιας μεγάλης δόνησης σεισμού η ήρεμη και ψύχραιμη εκκένωση του κτιρίου .

Οι οδηγίες αυτοπροστασίας είναι όπως ανάφερα το όπλο μας ενάντια στο σεισμό μα πάντα μέσα από το κίνητρο του παιχνιδιού.

Κλείνοντας εδώ το Ά Μέρος του Επιστημονικού μου άρθρου , θα πως πως τρία στοιχεία είναι τα βασικότερα για ένα σεισμό .

  • Η προετοιμασία

  • Η στιγμή του σεισμού με ήδη γνωστές ασκήσεις άμυνας

  • Η λήξη του σεισμού .



Πρέπει λοιπόν η Σχολική Κοινότητα να έχει οργανωμένο πρόγραμμα Διαχείρισης Κρίσεων , μέρος ασφαλές μετά την εκτόνωση του σεισμού για τυχών μεγαλύτερων μετασεισμών , ώστε να είναι ασφαλή τα παιδιά.

Οι πιο βασικοί κανόνες είναι :

«Μένω στον χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι, Κρατιέμαι». Πιο συγκεκριμένα εάν δεν υπάρχει γερό, ξύλινο τραπέζι ή γραφείο για να καλυφθούν στον χώρο που βρίσκονται (π.χ. εάν βρίσκονται στον χώρο της «παρεούλας»), ζητά από τα παιδιά να γονατίσουν -όσο το δυνατόν μακριά από επικινδυνότητες- και να καλύψουν το κεφάλι και τον αυχένα με τα χέρια τους. Οι ίδιοι προφυλάσσονται με τον ίδιο τρόπο.

Στο Β' Μέρος θα γράψω για τους τρόπους Άμυνας ( ασκήσεων κατά την ώρα τους σεισμού πιο αναλυτικά.